مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: از جمله کارهای مهم شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان، راه‌اندازی دفتر بند ناف در سایر کشورهاست. با راه‌اندازی این دفاتر، نمونه‌های خونی از سایر کشورها انتقال داده شده و در کشورمان ذخیره می‌شود.

طرح انتقال نمونه‌های خونی از سایر کشورها/ جذب سالانه بیش از ۲۵۰ نفر نابارور خارجی

به گزارش «قدس آنلاین»  مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: سلول‌های خونی بندناف در درمان اختلالات خونی و گرفتاری‌ ضایعات خونی استفاده می‌شوند اما سلول‌های بنیادین پالپ دندان شیری در درمان ضایعات غضروفی و استخوانی کاربرد دارند.

ضرابی افزود:‌ یکی دیگر از کارهای مهم شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان، راه‌اندازی دفتر بند ناف در سایر کشورهاست. دفتر اربیل بانک خون بندناف، در سال ۹۲ افتتاح شد اما به دلیل شرایط ناامنی در  عراق، بعد از مدتی تعطیل و مجدداً سال گذشته بنا به درخواست طرف عراقی راه‌اندازی شد.

وی گفت:‌ تلاش داریم دفاتر عمان، آذربایجان، تاجیکستان و امارات را نیز راه‌اندازی کنیم. با راه‌اندازی این دفاتر این امکان فراهم می‌شود که نمونه‌های خونی از سایر کشورها انتقال داده شود و در کشورمان ذخیره شود.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان اضافه کرد: کار دیگر شرکت، توریسم پزشکی و جذب بیماران مخصوصا بیماران نابارور است. پژوهشگاه رویان در سطح منطقه جزو مراکزی است که بیشترین سیکل درمان ناباروری را دارند و سالانه بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر نابارور از کشورهای دیگر جذب می‌کنند. آمار سال‌های گذشته این پژوهشگاه از نظر موفقیت و تعداد درمان بیماران با مراکز اروپایی درمان ناباروری برابری می‌کند.  

وی افزود: بانک خون بندناف رویان تاکنون از سیکل ۵ هزار نمونه در بانک عمومی به ۷۶ هزار نمونه در بانک خصوصی ارتقا یافته است و در سه سال گذشته ۲۰ نمونه با استفاده از سلول‌های بنیادین بندناف در بیمارستان‌های شریعتی تهران و منتظری مشهد پیوند زده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.