اصفهان- مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد: در استان اصفهان سالانه بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب در سطح این استان گاز مصرف می شود که بعد از تهران دومین استان پرمصرف کشور هستیم.

عملکرد ۵ هزار  کنتور در اصفهان توسط مشترکان مخدوش شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مصطفی علوی عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت استان اصفهان در قالب ۱۰۳ شهر و ۱۳۳۷ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی ادامه داد: سالانه ۲۵۰ میلیارد مترمکعب گاز در کشور انتقال داده می شود که ۹ درصد آن در استان اصفهان مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۴ شهر شرقی استان از جمله شهرستان های خور و بیابانک، جندق، فرخی و انارک و ۲ روستای چوپانان و چاه ملک و همچنین روستاهای نابر و سعدآباد از توابع شهرستان کاشان را یکی از پروژه های گازرسانی انجام شده در سال گذشته برشمرد.

وی در ادامه بهره برداری از ۳ ایستگاه و آغاز عملیات اجرای ۵ ایستگاه تقلیل فشار TBS مربوط به طرح جامع نجف آباد، بهره برداری از ایستگاه CGS شرق اصفهان با صرف هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و بهره برداری از خط انتقال گاز شرق اصفهان را از جمله دیگر اقدامات مهم شرکت گاز استان اصفهان در سال گذشته خواند.

علوی اظهارکرد: در استان اصفهان سالانه بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب در سطح این استان گاز مصرف می شود که بعد از تهران دومین استان پرمصرف کشور هستیم.

وی یادآور شد: متأسفانه سال گذشته حدود ۵ هزار کنتور در سطح این استان دستکاری شده بود که هم از نظر شرعی اشکال دارد و هم صدمات به بیت المال وارد می کند

 مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه تعویض یک کنتور گاز ۱۵۰ هزار تومان هزینه به  شرکت گاز تحمیل می کند، ادامه داد: دستکاری کنتورهای گاز در استان اصفهان باعث یک در صد اختلاف گاز طبیعی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری اظهارکرد: ۹۹درصد خانوارهای شهری و ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان اصفهان از نعمت گاز بهره مند شده اند.

 علوی با بیان اینکه از ۱۴۴۸روستای مشمول ۱۳۳۷روستا گاز دار هستند، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱۱روستاهای واجد شرایط بالای ۲۰ خانوار هنوز از نعمت گاز برخوردار نشده اند.

 وی با ابراز خرسندی از اینکه سال ۹۵ سال بدون حادثه ای برای شرکت گاز استان اصفهان بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر متوسط مصرف گاز طبیعی خانوارهای شهری از خانوارهای روستایی بیشتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، استفاده از وسایل بهینه سوخت و ارتقای فرهنگ مصرف را از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز خواند.

وی با اشاره به اجرای ۱۱۰۵ کیلومتر خط انتقال گاز و اجرای ۲۴۹۰۲ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اصفهان اظهارکرد: در این استان یک میلیون و ۶۸۶ هزار مشترک به وسیله یک میلیون و ۲۲۰۰ انشعاب، گاز مصرف می کنند و ۲۵۸۸ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، انشعابات گاز را کنترل می کنند.

عاملی در ادامه بهره مند سازی ۴۵ شهرک صنعتی از نعمت گاز طبیعی و بهره مندی ۸۳۴۱ واحد صنعتی از گاز طبیعی را  از دیگر خدمات شرکت گاز استان اصفهان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۶ جایگاه سی ان جی در سطح استان اصفهان ایجاد شده و در واقع این استان از این لحاظ اشباع شده است.

وی به میزان مطالبات شرکت گاز از صنایع اشاره و تصریح کرد: فولاد مبارکه و ذوب آهن با۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به شرکت گاز، بزرگترین بدهکار شرکت گاز هستند که هر روز معادل میزان مصرف گاز شهر اصفهان، گاز مصرف می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.