جامعه:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قیمت خدمات اینترنت فوق سریع تار نوری مخابرات ایران«تانوما» با بیان اینکه فعلاً خدمات این شبکه با همان قیمت خدمات کابل‌های مسی ارایه می‌شود گفت: موضوع قیمت‌گذاری و نحوه ارایه خدمات این سرویس در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال بررسی است.

تانوما فعلاً با نرخ اینترنت کابلی ارایه می‌شود

آرش خلیل‌خانه: محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سرویس تانوما به تازگی راه‌اندازی و در اختیار برخی از بخش‌های خدماتی قرار گرفته است افزود: اگر ارایه‌دهندگان این سرویس بخواهند تعرفه‌های جدیدی با نرخ بالاتر را دریافت کنند این موضوع  باید در کمیسیون تنظیم مقررات  تعیین و تصویب شود و الان حق ندارند  قیمت را بالا ببرند.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا رویکرد کمیسیون تنظیم مقررات ارایه این سرویس با نرخ بالاتر است؟ گفت: نه، سیاست ما این است که فعلاً تعرفه را افزایش ندهیم، ضمن اینکه شرایط الان با گذشته فرق کرده و رقابتی بوجود آمده  که در قالب آن تعرفه‌ها متعادل و تنظیم خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر وقتی کابل در اختیار است می‌توان خدمات بیشتری  ارایه داد. وقتی کاربر خدمات بیشتری دریافت می‌کند معنایش اینست که ارایه دهنده می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد. لذا وقتی فیبر نوری به بنگاه‌ها دانشگاه‌ها و منازل برده می‌شود، خود به خود این سرمایه‌گذاری درآمدزا خواهد بود.

وی درباره اینکه ظرفیت این طرح چه زمانی به سطح ارایه سرویس به ۱ میلیون مشترک در هر شهر خواهد رسید  اظهار داشت: طبق برنامه تا پایان سال ۹۶ ظرفیت این شبکه به ۱ میلیون خواهد رسید. ضمن اینکه فقط مخابرات نیست که این شبکه را توسعه می‌دهد؛ الان در شرکت‌های دیگری مثل ایرانیان نت در تهران و شهرهای دیگری مثل کرج و رشت و... در حال اجرای پروژه فیبر نوری است و ما تلاش داریم در چند جبهه این خدمات انجام شود.

واعظی درباره خدماتی که بر روی این شبکه در قالب محصولات FTTH  و ADSL  ارایه خواهد شد هم گفت: شرکت مخابرات وظیفه‌اش ایجاد شبکه است. ما امکاناتی فراهم کرده‌ایم تا شرکت‌هایی که تولید کننده محتوا هستند با در اختیار داشتن CDN بتوانند  خدمات خودشان را به مردم ارایه کنند و این مساله بسته به امکانات این شرکت‌ها و تقاضا است.

وی افزود: این شرکت‌ها باید در قالب قراردادهایی که با شرکت مخابرات منعقد می‌کنند درصدی از وجوهی را که از مردم دریافت می‌کنند به مخابرات بدهند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.