معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه ۹۸,۲ درصد اهداف پیش بینی شده تولید در بخش دام و طیور در سال ۹۵ محقق شده است.

۹۸ درصد اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش دام و طیور کشور محقق شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسن رکنی بعدازظهر شنبه در همایش دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان سمنان به میزبانی سالن هلال احمر سمنان، ضمن اشاره به تحقق اهداف دام و طیور در سطح کشور طی سال قبل، بیان داشت: سالانه ۹۲۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که از این میزان ۸۲۰ هزار تن در داخل تولید و مابقی نیز وارد می‌شود که این میزان نیز با برنامه ریزی صورت گرفته به کمترین حد خود کاهش می یابد لیکن این طراز خوب در تولیدات و واردات یکی از اهدافی بود که خوشبختانه به بخش عمده آن دست یافته ایم.

وی افزود: در سال گذشته، دو میلیون و ۹۲هزار تن گوشت مرغ معادل۹۶ درصد اهداف پیش بینی شده، در تخم مرغ با ۹۴۱هزار تن معادل ۹۹درصد اهداف پیش بینی و در عسل با ۸۱ هزار تن معادل ۹۸درصد اهداف تعیین شده روبرو بودیم که گام خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بود.

معاون امور دام و طیور وزیر جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی شاگرد اول حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور طی سال۹۵ بوده است.

رکنی افزود: تولید شیر در سال ۹۵ به بیش از۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید همچنین در این سال رکورد صادرات محصولات لبنی شکسته شد چرا که ایران اسلامی در این سال ۸۵۰ هزار تن محصولات لبنی به خارج صادر کرد.

وی ادامه داد: استفاده از نهال‌های اصلاح شده در حوزه باغبانی، توسعه سامانه های نوین آبیاری، افزایش کیفیت در سطح زیر کشت، تغییر الگوی کشت، آموزش کشاورزان، اجرای طرح به ‌نژادی، کشاورزی مکانیزه و ... از جمله طرح های وزارتخانه در سال۹۵ برای تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.