نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اولین اقدام دولت دوازدهم اجرای طرح کاروزی خواهد بود، گفت: برای اشتغال جوانان در دو زمینه صادرات غیر نفتی باید تلاش بیشتری شود.

اولین اقدام دولت دوازدهم اجرای طرح کارورزی خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شبکه یک، اظهارداشت: فساد، تبعیض و خشونت باعث پیشرفت هیچ کشوری نشده است. باید در چهاچوب قانون اساسی و خواست مردم مدیریت جامعه را به عهده بگیریم.

روحانی اظهارداشت: چهار سال پیش زمانی که من برنامه‌ام را به مردم عرضه داشتم گفتم که کشور در صورتی از مشکلات فاصله می‌گیرد که مسیر ما مسیر اعتدال باشد.

وی با بیان اینکه افراط، تفریط و خشونت نتوانسته باعث خوشبختی و پیشرفت هیچ کشوری شده باشد، گفت: ما باید در چارچوب قانون اساسی مدیریت جامعه را برعهده بگیریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در سال ۹۲ آن‌موقع که باهم کار را آغاز کردیم ما با مشکلات فراوانی مواجه بودیم اما در عین حال امیدهای زیادی هم داشتیم.

روحانی گفت: ما آن زمان بیکاری رنج‌آوری را نسبت به جامعه و جوانان مواجه بودیم در حالی که در ۸ سال گذشته می‌شد کاری کرد که همه جوانان متولد دهه ۶۰ به اشتغال برسند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه اشتغال کار زیادی انجام نشده بود، توضیح داد: شرایط کشور از لحاظ تورم نگران‌کننده بود؛ مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند.

رئیس جمهور، گفت: مردم هر روز در فکر آن بودند که جنس بخرند و انبار کنند چون منتظر بودند هرروز اجناس گران شود.

روحانی ادامه داد: قدرت خرید مردم بسیار کم شده بود و تولید کاهش یافته و دچار رکود شده بودیم.

وی با بیان اینکه در آغاز دولت لازم بود در ۵ مورد مهم سریعا به تصمیم گیری و اقدام و عمل برسیم، گفت: مورد اول درباره مذاکرات هسته‌ای بود که باید با دنیا وارد گفت‌وگو و شرایطی که هر روز مردم در انتظار تحریم جدید بودند، متوقف شود.

رئیس جمهور افزود: اقدام دوم این بود که برای مهار افسارگسیخته که مردم را نگران کرده بود تدبیری اندیشیده شود.

وی خروج از رکود را سومین برنامه دولت یازدهم نامید و گفت: مسئله سوم، مسئله تولید و کارگاه های تولیدی ما به حرکت در بیاید و ما از رکود خارج شویم و همچنین قدرت خرید مردم افزوده شود و مردم توانایی خرید بیشتری و بهتری را پیدا کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: بالاخره تصمیم پنجم اینکه مردم ارتباط آسانتری با اطلاعات و دنیا داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سه مورد اول به دلیل اهمیت ویژه‌اش، مدیریتش را خودم شخصا به عهده گرفتم، گفت: دو مسئله دیگر را هم، مسئله قدرت خرید مردم را به ستاد اقتصادی و مسئله ارتباط جوانان و ملت ما با دنیا را به وزارت ارتباطات سپردم.

رئیس جمهور گفت: خوشبختانه ما در همان ماه‌های اولیه  و در همان صد روز اول در همه این زمینه‌ها قدم‌های اولیه را برداشتیم که گزارش آن را در اوایل آذر ۹۲ بعد از ۱۰۰ روز به اطلاع مردم رساندم.

روحانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ دولت برای اشتغال گفت: ما برنامه های خوبی برای اشتغال انجام دادیم؛ در ۹۴ و ۹۵ هر سالی حدود ۶۴۰ هزار نفر، اشتغال خالص داشتیم. اگر در هشت سال قبل هم سالی ۶۰۰ هزار درست می‌شد، امروز دیگر مشکلی به نام اشتغال نداشتیم.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات پیچیده جامعه با حرف و شعار حل  نمی‌شود، اظهارداشت: ما اگر اشتغال برای جوان‌مان می‌خواهیم، اولین قدم آن است که سرمایه‌گذاری‌ها افزوده شود و پول‌ها از دلالی به سمت سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی هدایت شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید براینکه با کلام و سخن شغل درست نمی‌شود، گفت: برای اینکه سرمایه گذاری ایجاد شود، نیاز به امنیت داریم. مردم باید نسبت به فردای کشورشان و سال آینده کشورشان مطمئن باشند.

وی گفت: لحن سخن برخی مسئولان کشور ما قبل از سال ۹۲ با دنیا، لحن تقابل بود. آنها هم با ما اینچنین صحبت می‌کردند.

روحانی با بیان اینکه اولین اقدام دولت دوازدهم اجرای طرح کاروزی خواهد بود، گفت: اشتغال افزایش یابد. برنامه ریزی خوبی را از سال گذشته آغاز کردیم و طرحی را به عنوان کار ورزی به تصویب رساندیم. در این طرح جوانان دعوت می شوند برای کارآموزی و کارورزی. در این طرح به جوانان ۴-۵ ماه کمک و آموزش داده می شود. این طرح به صورت نمونه در دو استان در حال اجراست.

وی تاکید کرد: طرح کار ورزی اولین اقدام مهم دولت دوازدهم خواهد بود.

رئیس جمهور با باین اینکه از امسال به بعد سالی ۱۵ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی خواهیم ریخت، گفت: یعنی ۶۰ میلیارد دلار در ۴ سال دولت بعد ذخیره می‌شود که با این پشتوانه میتوانیم وارد سرمایه گذاری شویم و میتوانیم ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه داخل کشور بیاوریم.

وی با بیان آنکه افزایش اشتغال به تلاش بیشتر در دو زمینه نیاز دارد، گفت: یکی از این زمینه ها صادرات غیرنفتی است تا به دوبرابر افزایش دهیم. امروز صادرات غیر نفتی ۵۰ میلیارد دلار است که باید به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: نباید کارآفرینان داخلی و خارجی را بترسانیم. مگر می‌شود بر مردم سختگیری کرد، اما کشور ما از همه کشورهای منطقه بالاتر باشند؟

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت قاچاق کالا ۲۵ میلیارد دلار بوده است، ادامه داد: امروز قاچاق  به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است؛ یعنی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.