گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از بازگشایی موزه گرگان در ۲۸ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی خبر داد.

اتمام کار مرمت و بهسازی موزه گرگان/ ۲۸ اردیبهشت درب موزه به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم کریمی با اشاره به طولانی شدن عملیات بهسازی و مرمت موزه گرگان به دلیل متفاوت بودن اعتبارات مصوب و تخصیصی، گفت: این پروژه از محل اعتبارات ۱۳۹۵ در دو مرحله ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داشت و حتی اگر تا ۲۸ اردیبهشت مصادف با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، عملیات بهسازی و مرمت به پایان هم نرسد، موزه بازگشایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: قطعاً فعالیت‌های اساسی مرمت به پایان رسیده و تنها بخشی از نواقص کوچک باقی‌مانده که معتقدیم بعد از باز شدن در موزه به روی بازدیدکنندگان هم می‌توانیم آن‌ها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: درب موزه در حالی به روی بازدیدکنندگان بسته شد که موزه گرگان ردیف اعتباری مجزا نداشت و حجم بالای کار از یکسو و محدودیت‌های مالی برای تخصیص اعتبار از سوی دیگر باعث شد کار مرمت سال‌ها به طول انجامد.

کریمی به جزییات فعالیت‌های مرمتی در موزه گرگان هم اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کار بازسازی و استانداردسازی مخزن نگهداری اشیاء، شکل نمایش، سیستم کامپیوتری و ... به‌روز شده است.

وی اضافه کرد: مرمت محوطه بیرونی، فضای سبز داخل و نمای بیرونی موزه باقی‌مانده، اگر قرار باشد با این روند تخصیص آن‌ها را هم تکمیل کرده و سپس درب موزه به روی بازدیدکنندگان گشوده شود، زمان‌بر خواهد بود.

شایان‌ذکر است؛ تیرماه سال ۱۳۹۰ بود که موزه منطقه‌ای گرگان و نخستین موزه منطقه‌ای شمال کشور به روی بازدیدکنندگان بسته شد و قرار بود پس از گذشت سه ماه و با پایان تعمیرات (رنگ‌آمیزی دیوارهای داخلی)، درب آن به روی علاقه‌مندان به آثار تاریخی باز شود؛ اما عملیات تعمیرات دو ماه بیشتر ادامه نداشت ولی در موزه همچنان بسته ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.