تنها سه هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا که نگران اقدامات رئیس‌ جمهوری آمریکا است، سعی دارد تا برای تقویت میانه‌روها در ایران دنبال راه چاره باشد، این مضمون گزارش خبرگزاری «رویترز» است.

رویترز: اتحادیه اروپا نگران از اقدامات «ترامپ»‌ برای تقویت میانه‌روها در ایران تلاش می‌کند

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر تغییرات آب و هوایی و انرژی اتحادیه اروپا در رأس هیأتی متشکل از بیش از ۵۰ شرکت اروپایی در یک اجلاس اقتصادی در تهران شرکت کرده است.

کمیسیونر تغییرات آب و هوایی و انرژی اتحادیه اروپا که امروز (شنبه) در رأس هیأتی و در راستای تقویت همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده با حضور در محل سازمان انرژی اتمی کشورمان با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و در خصوص همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بین ایران و اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

این دومین سفر کانیته به تهران است. کانیته فروردین ۱۳۹۵ به همراه شش کمیسیونر دیگر اتحادیه اروپا و در هیأت همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دومین سفرش به تهران، حضور داشت.

خبرگزاری «رویترز» با اشاره به این سفر نوشت: «اتحادیه اروپا که نگران لحن تند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران است، تلاش م‌کند تا برای نشان دادن تعهد خود به توافق هسته‌ای به ایران نزدیک شود و به وعده‌های اقتصادی خود در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در تاریخ ۱۹ می (۱۹ اردیبهشت ماه) عمل کند».

«میگل آریاس کانیته» کمیسیونر تغییرات آب و هوایی و انرژی اتحادیه اروپا امروز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «اتحادیه اروپا به طور کامل از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.»

بنا به نوشته رویترز، از میان کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای ایران، کشورهای اتحادیه اروپا بیش از دیگران فشار تحریم‌های نفتی علیه ایران را تحمل کردند و سعی دارند تا بیشترین منفعت را از گرم شدن روابطی که یک دستاورد و پیروزی برای دیپلماسی اروپایی می‌دانند، بدست آورند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز در خبری فوری بامداد امروز یکشنبه اعلام کرد که تهران و اتحادیه اروپا برای ساخت تأسیسات امنیت هسته‌ای مدرن در ایران به توافق رسیده‌اند

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.