ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۹ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار خبر داد.

مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران ۹ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۸ نفر بر اثر  حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند، افزود: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان، شهرستان های آمل با  ۱۴، ساری و میاندرود با ۱۲ و بابل و نوشهر هر کدام با ۱۰ مورد بیشترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را شاهد بودند.

وی با اعلام اینکه عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار در سال های متوالی، مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است، اضافه کرد: در سال گذشته ۴۸ مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۱۷ مورد نیز برق گرفتگی و ۱۷ مورد اصابت جسم سخت اتفاق افتاد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: سنین ۳۱ الی ۴۰ سال با ۲۷ مورد دارای بیشترین فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسیده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه از این تعداد ۶۸ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، گفت: ۱۱ نفر از فوت شدگان، ملیت غیر ایرانی داشتند.

وی یادآور شد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۹۳۹ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۸۸۴ نفر مرد و مابقی زن بودند.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان می باشد، گفت: داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.