قائم شهر- نمایندگان مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی استفاده از فضای پیرامونی رودخانه تالار برای مقاصد گردشگری را از مطالبات مهم مردم منطقه ذکر و خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه شهرداری ها و دهیاری ها با هماهنگی آب منطقه ای استان شدند.

حاشیه رودخانه تالار قائم شهر منطقه گردشگری می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، در دومین نشست مشترک مدیران ارشد آب منطقه ای مازندران و شهرداری زیراب که با حضور نمایندگان مردم قائم شهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار در مجلس شواری اسلامی برگزار شد، بر آزاد سازی حریم و بستر رودخانه تالار به ویژه از محدوده دوآب تا شهر کیا کلا و ساماندهی آن در بازه های شهری و غیر شهری تاکید شد و نمایندگان مردم قائم شهر از توافق اولیه آب منطقه ای مازندران با شهرداری های سوادکوه در خصوص آزادسازی حریم و بستر تالار حمایت کردند.

در این نشست طرفین جلوگیری از توسعه ساخت و ساز در حریم و بستر تالار، انتفاع از بستر برای ایجاد فضای سبز و گردشگری و سازه های سازگار با اکوسیستم رودخانه ایی به ویژه در محدوده بازه های شهری  را امری ضروری دانستند و خواستار مبادله تفاهم نامه و قرارداد جداگانه بین آب منطقه ای و شهرداری ها و دهیاری ها با حفظ مالکیت حکومت و با رعایت ضوابط و مقررات  قانونی و فنی در بازه های مسکونی شدند.

همچنین در این جلسه بر حفظ حقوق اشخاص و مجاورین رودخانه تاکید و مقرر شد با توجه به تغییرات مورفولوژی رودخانه در صورت تامین شرایط آبگذری سیلاب به خصوص در نقاط آسیب پذیر حد بستر و حریم تعیین و اعلام عمومی شده مجددا بازنگری شود.

نمایندگان مردم قائم شهر و سوادکوه استفاده از فضای پیرامونی رودخانه تالار برای مقاصد گردشگری را از مطالبات مهم مردم منطقه ذکر کردند و خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه شهرداری ها و دهیاری ها با هماهنگی آب منطقه ای استان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.