مشهد- معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث فاز اول زائر شهر رضوی خبر داد.

فاز نخست پروژه احداث زائر شهر رضوی پیشرفت ۷۰ درصدی دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهندس خلیل اکبری با اشاره به پروژه زائر شهر رضوی، این پروژه را یکی از مهم ترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی در راستای خدمت رسانی به زائران امام علی بن موسی الرضا(ع) دانست و گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می‌کنند که بخش عمده‌ای از آنان را طبقات کم درآمد و متوسط جامعه تشکیل می‌دهند، از این رو ساماندهی و فراهم آوردن شرایط اسکان مناسب برای این زائران یکی از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی بوده است.

وی افرود: موضوع احداث زائرسرا و زائرشهر رضوی زمانی بطور جدی در دستور کار قرار گرفت که مقام معظم رهبری در حکم و منشور هفتگانه خود به تولیت آستان قدس رضوی بر موضوع توجه به زائران به ویژه قشر کم درآمد جامعه تاکید کردند و ارائه خدمات شایسته در شان زائران حضرت امام رضا(ع) را متذکر شدند.

اکبری ابراز کرد: بعد از ابلاغ منشور رهبری و با دستور مستقیم تولیت آستان قدس رضوی، پروژه احداث زائر شهر رضوی به طور رسمی در دستور کار معاونت فنی و عمران موقوفات قرار گرفت.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: مشهد الرضا(ع) به شدت نیازمند احداث فضایی شایسته و ارزان قیمت برای زائران ثامن الحجج(ع) است، چرا که استطاعت مالی بسیاری از زائران در حدی نیست که بتوانند در مکان‌های اقامتی گران‌قیمت مانند هتل‌ها اسکان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سالانه در حدود ۲۷ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می‌کنند و بطور متوسط ۳ شبانه روز در این شهر اقامت دارد، تصریح کرد: در طول سال بیش از ۸۰ میلیون خوابِ زائر در مشهد داریم که به نسبت ۳۶۵ روز سال بطور میانگین بالغ بر ۲۲۰ هزار تخت در شبانه روز برای اسکان زائران نیاز است. در حال حاضر هتل‌ها، مهمان‌پذیراها و مراکز اسکان مشهد به هیچ عنوان جواب گوی این حجم از نیاز زائران نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.