​ایلام - نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه جوان ایلام، تحصیل کرده های دانشگاهی، بیشترین قشر بیکار جامعه هستند.

تحصیل کرده ها بیشترین قشر بیکار ایلام هستند

به گزارش قدس آنلاین، شادمهر کاظم زاده در بیست و هشتمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه با بیان اینکه در حال حاضر بحث اشتغال مهمترین دغدغه نظام است، اظهارداشت: در حال حاضر جمعیت فعال ۲۵ میلیون نفری در کشور داریم که ۱۲.۵ درصد آن بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه درصد بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده بیشتر از سایر اقشار جامعه است، افزود: ساختار کار در جامعه متناسب قشر جوان و تحصیلکرده نیست و این قشر بیش از دیگران تحت فشار هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به سرمایه بانک های استان برای اشتغال زایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بانک های استان ایلام هم اکنون ۵۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارند اما این میزان سرمایه نتوانسته است به صورت سیال و روان به ایجاد اشتغال در استان کمک کند.

شادمهر کاظم زاده با اشاره به لایحه برداشت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی کشور، یادآور شد: این میزان برای ایجاد ۱۶۰ هزار شغل در مناطق مرزی و روستایی از طرف دولت به مجلس ارائه شده است، که امیدواریم به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.