ایلام – استاندار ایلام گفت: استان ایلام تا سال ۹۲ از نظر بیکاری جزو استان های اول تا سوم قرار داشت، اما از سال ۹۴ به بعد تغییر محسوسی کرده و به رتبه ۱۷ ام در کشور رسیده ایم.

ایلام رتبه ۱۷ کشور در بیکاری را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید در بیست و هشتمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه با بیان اینکه هفت واحد بزرگ صنعتی در این استان در دست راه اندازی است که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال برای تعدادی از جوانان فراهم می شود، اظهارداشت: از مجموع ۲۰۰ واحد تولیدی غیر فعال استان ۱۱۰ واحد قابلیت بازگشت به چرخه تولید را داشتند که تاکنون ۳۰ واحد به چرخه تولید بازگشته اند و بازگشت ۸۰  واحد نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما در استان این است که در مرحله اول اشتغال موجود را حفظ کنیم، افزود: کار بعدی و مهم مسئولان استانی این است که به توسعه اشتغال و ایجاد فرصت های جدید شغلی در استان بپردازیم.

استاندار ایلام به لزوم دادن اختیار بیشتر به مدیران بانک های استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مدیران بانک ها برای انجام هر کاری باید در رفت و آمد به تهران باشیم و این مساله روند اجرای طرح ها را با کندی مواجه کرده است.

وی با تأکید بر افزایش سرمایه صندوق کارآفرینی و امید، تصریح کرد: سرمایه صندوق کارآفرینی امید از ۸۰ میلیارد ریال هم اکنون به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته اما با توجه به اینکه این استان در بسیاری از زمینه ها از جمله گردشگری و خدمات مزیت نسبی دارد، باید این میزان اعتبار افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.