تبریز- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از رعایت استاندارهای جهانی در احداث موزه تخصصی فرش تبریز خبر داد.

موزه تخصصی فرش تبریز با رعایت استاندارهای جهانی احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی آبدار، با بیان اینکه استاندارهای بین المللی در ساخت بنا، زیبایی بصری، خدمات رفاهی و  تجهیزات ایمنی در این موزه لحاظ می‌شود، تاکید کرد: بهره‌گیری از دانش تخصصی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، خانه فرش و نیز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این راستا موثر و ضروری است. 

  وی از پیشرفت ۶۴ درصدی موزه تخصصی فرش خبر داد و افزود: این پروژه توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان احداث می‌شود و تاکنون ۹ میلیارد تومان برای احداث موزه هزینه شده‌ که به دلیل ایرادات قانونی پیمانکار تعویض شده است؛ یقیناً به محض استخدام پیمانکار جدید، پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 
  وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه طبق نظر کارشناسان حدود ۱۱ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده  که در مجموع حدود ۲۰ میلیارد تومان برای این موزه هزینه می‌شود که امیدواریم در سه ماهه اول سال ۹۷  افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.  
  آبدار نحوه طراحی، چیدمان و نگاه متفاوت این موزه به حوزه فرش و فرشبافی را بی‌نظیر دانست و گفت: موزه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متربع در چهار طبقه طراحی شده و دارای بخش ویژه گالری و  ورک شاپ است.  
  وی هم چنین از نمایش تمام مراحل تولید، اقدامات نگهداری، شیوه شستن فرش و نیز نگهداری مستندات در خصوص تاریخچه فرش در این موزه خبر داد. 
  وی با تاکید بر سابقه تاریخی غنی این صنعت در استان و نقش موثر فرش در رونق اقتصادی، یاد آورشد: در راستای حفظ و نمایش هر چه بهتر صنعت فرش در آذربایجان‌شرقی، پروژه احداث موزه تخصصی فرش در تبریز پس از مکان‌یابی و تعیین محتوا آغاز شده‌است که نقش تاثیر گذاری در رونق گردشگری منطقه و کشور خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.