معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی که به مناسبت یکصدمین روز آغاز به کار دولت «دونالد ترامپ» برگزار شده بود گفت: واشنگتن تا زمانی که داعش به طور کامل نابود نشود، آسوده نخواهد نشست.

پنس: حمله به سوریه و افغانستان قدرت آمریکا را احیا کرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی به مناسبت یکصد روزگی آغاز به کار دولت جدید آمریکا در ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا فعالان چپگرا و متحدان آنها در رسانه‌ها را به نادیده‌ گرفتن حقایق و انتشار اخبار دروغین متهم کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد، پنس در این مراسم در خصوص عملکرد ترامپ در این ۱۰۰ روز گفت: «به برکت حضور ترامپ، در عراق و سوریه و افغانستان در حال فرار است و ما تا زمانیکه یکبار و برای همیشه داعش را از بین نبریم، آسوده نخواهیم بود و آرام نمی‌گیریم».

وی در راهپیمایی «هریسبرگ» ایالت پنسیلوانیا همچنین تصریح کرد که حملات به سوریه و افغانستان که با مجوز ترامپ صورت گرفت در واقع نمایانگر احیای قدرت آمریکا است و تصریح کرد که اقدامات ترامپ در سوریه و افغانستان به جهان نشان داد که آمریکا قدرت خود را احیا کرده است.

پنس توضیح داد: «وقتی جهان قدرت و راه‌حل رئیس‌جمهور (آمریکا) را در اقداماتی که در سوریه و افغانستان انجام داد، مشاهده کرد، اعتبار قدرت آمریکا احیا شد».

روز ۷ آوریل، آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات دولت سوریه حمله کرد و ترامپ مدعی شد که این حمله در واکنش به حملات شیمیایی ادلب بوده است. دولت آمریکا مدعی است که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پشت این حملات بوده است اما دولت سوریه تمامی ا ین ادعاها را رد کرده است.

چندی پیش رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش کردند، ترامپ برای مبارزه با تکفیری‌های داعش برنامه‌ای در نظر دارد و این برنامه در واقع بر ادامه بمباران مواضع داعش، افزایش حمایت از نیروهای محلی برای بازپس‌گیری موصل در عراق و در نهایت رقه در سوریه، از بین بردن منابع درآمد داعش و به ثبات رساندن مناطق بازپس‌گرفته شده استوار است.

از طرف دیگر، در برخی رسانه‌ها گزارش شد که هزاران نفر از مردم آمریکا در یکصدمین روز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به رویکرد دولت ترامپ در خصوص مسئله تغییرات آب و هوایی اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.