رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه را به منزله انتخابی برای اروپا ارزیابی کرد و خواستار رأی فرانسویان به ماکرون با هدف ممانعت از راهیابی راستگرایان افراطی به الیزه شد.

اولاند: انتخابات ۷ می انتخابی برای اروپاست/ فرانسویان به ماکرون رأی دهند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  رئیس‌جمهور فرانسه دیروز شنبه طی اظهاراتی در حاشیه نشست رهبران اروپا در بروکسل برای گفتگو درباره برگزیت، در خصوص انتخابات ریاست جمهور ۲۰۱۷ کشورش اعلام کرد: «دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انتخاب اروپا خواهد بود و فرانسویان باید بدانند که با باقی ماندن فرانسه در اتحادیه اروپا، آنها همه چیز را به دست خواهند آورد.»

وی افزود: «انتخاباتی که یکشنبه هفته آینده ۷ ماه م برگزار خواهد شد، با هدف ارزیابی این مسئله خواهد بود که آیا فرانسویان از این پس باید از بابت خروج کشورشان از اتحادیه اروپا نگران باشند یا خیر. اما آنچه حائز اهمیت است این است که در صورت ابقای فرانسه در این اتحادیه آنها برنده خواهند بود.»

فرانسوآ اولاند که تا پیش از این اعلام کرده بود که در دور دوم انتخابات به ماکرون رأی خواهد داد و هیچ توصیه‌ای به مردم فرانسه نکرده بود، همچنین از فرانسویان خواست تا در انتخابات ۷ می به ماکرون رأی دهند و وی را به عنوان رئیس‌جمهور آینده فرانسه انتخاب کنند.

بسیاری از نمایندگان راست و چپ‌گرای فرانسه در مخالفت با ورود و راهیابی نامزد جبهه ملی به کاخ الیزه اقدام به حمایت از «امانوئل ماکرون» نامزد جنبش «پیشرو» و وزیر اقتصاد پیشین دولت سوسیالیست حاکم فرانسه کرده‌اند.

مارین لوپن چندی پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در این انتخابات همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی ژوئن گذشته در انگلیس درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.