رئیس‌جمهور سودان تأکید کرد که این کشور برای متوقف کردن جنگ و قحطی در سودان جنوبی مداخله خواهد کرد.

البشیر: برای متوقف کردن جنگ و قحطی در سودان جنوبی مداخله خواهیم کرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «عمر البشیر» که در اختتامیه چهارمین کنگره سالانه حزب خود «المؤتمر الوطنی» در خارطوم سخن می‌گفت، با اشاره به جنگ، درگیری، قتل و گرسنگی در سودان جنوبی تصریح کرد که برخی نهادها از من خواسته‌اند سودان جنوبی بار دیگر به آغوش سودان بازگشته و یک سودان یکپارچه شود.   

وی افزود که ما مسئولیت اخلاقی در قبال ملت سودان جنوبی داریم زیرا ما یک ملت واحد هستیم و زمانیکه هزاران نفر از سودان جنوبی فرار کردند ما از آنها استقبال کردیم و ما به برقراری امنیت و ثبات در کشور آنها تمایل داریم.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که البشیر همچنین از آنچه «دستان پلید» در سودان جنوبی خواند، درخواست کرد که به دو سودان کمک نمایند.

گزارش سازمان‌های بین‌المللی از جمله صندوق کودکان (یونیسف) نشان می‌دهد که ۴۰ درصد ساکنان سودان جنوبی در معرض خطر گرسنگی قرار داشته و به کمک‌های غذائی فوری نیاز دارند.

از دسامبر ۲۰۱۳ تا کنون کشور سودان جنوبی شاهد جنگ داخلی و قبیله‌ای بین نیروهای وابسته به سلواکر میاردیت رئیس‌جمهور این کشور و افراد مسلح وابسته به «ریک مشار» (قبیله النویر) است که تا کنون صدها نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.