رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی گفت:تامین و توزیع منابع در آموزش تاکنون به آن کمتر توجه شده است. اگر می‌خواهیم درمان خوبی داشته باشیم باید آموزش خوبی وجود داشته باشد.

درمان خوب در گرو آموزش خوب است

به گزارش خبرنگار «قدس آنلاین» علی‌اصغر پیوندی اظهار کرد: براساس شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید اعتقاد داریم که باید شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند. حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به تولید ملی کمک شایانی کند. در حوزه آموزش باید براساس نیازهای جامعه، ملی و منطقه‌ای و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت استراتژی را تدوین کنیم.

وی که در دوازدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه شهید بهشتی سخن می گفت، به توسعه علمی اشاره کرد و افزود:  این دانشگاه در بحث آموزشی مجازی پیشرو است و همه این امور برای این است که نیروی انسانی با اخلاقی را برای رفع نیازهای مردم تربیت کنیم و بتوانیم باقیات و الصالحاتی برای خود به جای گذاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی افزود: این دانشگاه از سال‌های گذشته بحث اصلاحات در آموزش پزشکی را دنبال کرد و توانست به همه محدودیت‌ها الهام‌بخش سایر دانشگاه‌های پزشکی باشد. این موفقیت با تلاش همه گروه‌های آموزشی بدست آمد.

پیوندی خاطر نشان کرد: حفظ رتبه اول سخت‌تر از کسب آن است. هم اکنون با جذب ۱۵۰ دانشجوی خارجی و ۲۰ استاد مدعو بحث جایگاه بین‌المللی دانشگاه را گرچه دیر اما خوب شروع کرده‌ایم.

وی افزود: به نیروی کار با صلاحیت و براساس شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای نیاز داریم. مهمترین سرمایه دانشگاه سرمایه انسانی است. به محل استقرار گروه‌های بالینی رفتیم و مشکلات را از نزدیک رصد کردیم بعضی مشکلات سرچشمه آنها در داخل دانشگاه است که باید حل شوند اما بخش عمده آنها براساس اسناد بالادستی که افت در آموزش و پژوهش را ایجاد می‌کند. متاسفانه این مشکلات سالیان سال است که به ما ارث رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در پایان گفت: تامین و توزیع منابع در آموزش تاکنون به آن کمتر توجه شده است. اگر می‌خواهیم درمان خوبی داشته باشیم باید آموزش خوبی وجود داشته باشد و اگر می‌خواهیم به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کنیم باید تغییرات جدی را در اسناد بالادستی ایجاد کنیم و به جای کار فردی کار گروهی را گسترش دهیم. همچنین نیاز است در جذب هیات علمی و برآورده کردن شرایط رفاهی و معیشتی آنها تجدیدنظر جدی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.