رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه راهکار بسیاری از بیماری‌ها با تغییر سبک زندگی است، از ساخت ۱۰ درمانگاه ویژه شناسایی بیماری‌های محلی در شهرستان‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستارا، رشت، فومن، صومعه‌سرا، رودبار، تالش و بندر انزلی خبر داد.

تغییر سبک زندگی راهکار پیشگیری از بیماری‌ها/  ۱۰ درمانگاه ویژه شناسایی بیماری‌های محلی در گیلان ساخته می شود
به گزارش قدس آنلاین، شاهرخ یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و جلوگیری از بیماری‌ها است اظهار کرد: اگر در ابتدای بروز بیماری‌ها بتوانیم آنها را شناسایی کنیم موجب با نشاط در دوران کهنسالی برای افراد می‌شود.

وی ادامه داد: امروز مردم به خاطر مسائل شغلی ناچار هستند مدت‌های طولانی روی صندلی و پشت میز و رایانه بنشینند و این امر سبب کاهش میزان فعالیت فیزیکی آنها شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کاهش فعالیت‌های فیزیکی در کنار افزایش طول عمر افراد اشاره کرد و افزود: رژیم غذایی مردم تغییر کرده و ذائقه‌ها از طرف غذاهای سنتی و طبیعی به طرف غذاهای فست‌فودی که انرژی بسیاری دارند، هدایت شده است.

یوسف‌زاده چابک، مجموعه دو عامل کاهش فعالیت فیزیکی و استفاده از غذاهای فست‌فودی و پر انرژی را موجب چاقی، دیابت و فشار خون در مردم خواند و بیان کرد: راهکار بسیاری از بیماری‌ها با تغییر سبک زندگی است و اگر به سبک زندگی خود نیندیشیم این خطرها و بیماری‌ها در کمین ما هستند.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی با افزایش فعالیت و ورزش همگانی در سطوح مختلف باید صورت گیرد، تصریح کرد: آموزش به صورت همگانی به‌ویژه در مدارس برای نوجوانان و جوانان اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تدبیر این دانشگاه به منظور شناسایی بیماری‌ها در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: ساخت ۱۰ درمانگاه ویژه به منظور شناسایی بیماری‌های محلی در شهرستان‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستارا، رشت، فومن، صومعه‌سرا، رودبار، تالش و انزلی آغاز شده است.

یوسف‌زاده چابک، فعالیت ۱۰ درمانگاه مذکور را به طور ویژه خواند و متذکر شد: اکنون در شناسایی بیماری‌ها موفقیت بسیار خوبی کسب کردیم به‌ویژه با حضور پزشکان خانواده و امکاناتی که وجود دارد، بیماری‌ها شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه‌های ویژه امکانات درمانی را در اختیار مردم می‌گذارند، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌ها به‌ویژه سرطان‌ها که تهدیدکننده سلامت مردم هستند توسط درمانگاه‌های ویژه شناسایی شده و به‌موقع می‌توان سلامت افراد را تامین کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.