تاکسی دارانی که خودروهای آنها بیش از ۱۰ سال عمر کرده باشد و اقدام به گرفتن تاکسی جدید نکنند پروانه تاکسی رانی آنها باطل خواهد شد؛ این امر تاکسی داران را مکلف به تعویض خودروهای فرسوده خود می کند

پروانه تاکسیرانی خودروهایی با عمر  بیش از ۱۰ سال در صورت عدم تعویض باطل خواهد شد/ دولت یازدهم  سهمیه نوسازی ناوگان تاکسیرانی را از ۹۰ هزار خودرو به ۶۰ هزار خودرو کاهش داد

اختصاصی قدس آنلاین، مسعود طبیبی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه هدف از طرح نوسازی ناوگان شهربی بهبود هوای پاک در سطح شهرها بوده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ هزار خودرو فرسوده طی سال گذشته در کشور وجود داشته است، همین میزان سهمیه از سوی دولت و از محل منابع بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص یافت. وی با بیان اینکه از میان خودروسازها تنها ایران خودرو شرایط دولت را پذیرفت، عنوان کرد: بانک ها وام ۲۰ میلیون تومانی با سود ۲۳ درصدی را به این امر اختصاص داده اند که با توجه به همکاری ایران خودرو، ۱۶ درصد از آن از سوی متقاضی و ۷ درصد توسط خودرو ساز پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور توضیح داد: در ازای پرداخت ۷ درصدی ایران خودرو، این شرکت خودرو ساز به دنبال گرفتن برخی امتیازها برای خود بوده به طوری که اتحادیه تاکسیرانی شهری که در طرح نوسازی همانند یک نمایندگی عمل کرد هیچ گونه هزینه ای را دریافت نکرد. طبیبی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح نوسازی، متقاضیان خودرو های ۴۰۵ و سمند دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: تاکسی دارانی که خودروهای آنها بیش از ۱۰ سال عمر کرده باشد و اقدام به گرفتن تاکسی جدید نکنند پروانه تاکسی رانی آنها باطل خواهد شد؛ این امر تاکسی داران را مکلف به تعویض خودروهای فرسوده خود کرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تاکید کرد: سهمیه ۹۰ هزار خودرو جدید در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سوی دولت کاهش یافت و به ۶۰ هزار خودرو تقلیل یافت. طبیبی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۹۰ هزار خودرو فرسوده در سال گذشته موجود بوده است، اما تنها ۶۷ هزار نفر در این طرح ثبت نام و ۲۳ هزار نفر نیز از این طرح استقبال نکردند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ میزان ۶۰ هزار ماشین به مرز ۱۰ سالگی می رسند و شامل طرح نوسازی می شوند، یادآور شد: طی سال گذشته در طرح نوسازی، بیش از ۴۶ هزار خودرو جایگزین خودرو های فرسوده شده است.  

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: با این شرایط بیش از ۲۰ هزار نفر از سال گذشته در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده شرکت کرده اند، اما تا کنون خودرو نو به آنها تحویل داده نشده است؛ این در حالی است تنها ۱۳ هزار خودرو دیگر طبق مصوبه دولت باقی مانده است.  

طبیبی اعلام کرد: هر تاکسی دار به ازای تحویل خودرو فرسوده خود به مراکز اسقاطی ۵ میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان بابت ارزش آهن دریافت می کند. وی اشاره کرد: در این طرح ضامن ارائه شده به بانک ها از سوی متقاضیان، خود تاکسی داران هستند و پروانه تاکسی رانی آنها به عنوان پروانه کسب، نزد بانک اعتبار دارد. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در خاتمه به قدس آنلاین گفت: متقاضیان مکلف هستند وام ۲۰ میلیون تومانی را طی ۴ سال و ماهانه ۵۷۰ هزار تومان به بانک عودت دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.