سخنگوی قوه‌قضاییه درباره توهین به امام رضا علیه‌السلام گفت:نمی‌دانم چطور یک معلم به خود اجازه می‌دهد درباره امام معصوم با این ادبیات سخن بگوید؛تعجب می‌کنم از برخی آقایان که آنجا حضور داشتند اما عکس‌آلعمل لازم را نشان ندادند.

سکوت برخی آقایان مقابل توهین مجری به امام رضا در ستاد یک کاندیدا عجیب بود

به گزارش «قدس آنلاین» سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه یکصد و یازدهمین نشست خبری خود در ارتباط با پرونده دانیال‌زاده و بابک زنجانی که یکی از سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران بود گفت: در ارتباط با پرونده بابک زنجانی چون حکمش صادر شده باید بگویم که موضوع جدیدی صورت نگرفته اما در ارتباط با فرد دیگری که در این رابطه دستگیر شده در مرحله بررسی و کارشناسی اموال است اما با این حال همچنان کیفر خواست برای این فرد دستگیر شده صادر نشده است.

وی افزود: متهمان این پرونده می‌گفتند پولی در خارج از کشور دارند و می‌خواهند به داخل منتقل کنند اما هنوز موجودی نقدی آنها ثابت نشده است و اگر هم این موجودی وجود داشته باشد هنوز شناسایی صورت نگرفته است؛ همچنین در حال حاضر کسی مسئولیت‌ بدهیهای او را که راهی اطمینان بخش باشد برعهده نگرفته در حالی که بعضا متهمان می‌گفتند که فلان شخص ضامن من می‌شود اما بررسی‌ها راه اطمینان‌بخشی را برای جلب نظر طلبکاران حاصل نکرد.  

محسنی‌اژه‌ای در ارتباط با پرونده متهم دیگر نیز گفت: از جزئیات پرونده متهم دوم که نامش برده شد اطلاعی ندارم زیرا هنوز حکمی برای وی صادر نشده است. این پرونده بیش از یک متهم دارد و در حالی که متهم اصلی بازداشت است برخی دیگر همچنان در حال رفت و آمد هستند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که ظاهرا همسر یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اقدام به واگذاری اراضی مربوط به خیریه امام رضا به شکل غیرقانونی کرده است این موضوع صحت دارد، گفت: در مورد هر گزارشی که از یک مرجع رسمی مخابره شود، اگر ضرورت داشته باشد دادستان آن را پیگیری خواهد کرد تا به نتیجه منجر شود. اما در ارتباط با این موضوع تاکنون مطلع نشدم که بحثی غیرقانونی بوده است یا خیر.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به نقل از رئیس قوه قضائیه گفته‌اند که یک مفسد فی‌الارض کمک مالی را به یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری داشته است این موضوع صحت دارد، گفت: بله چنین حرفی زده شده و ریاست قوه قضائیه هم به نقل از آن متهم چنین موضوعاتی را نقل کردند اما نمی‌شود طبق قانون به حرفهای متهم در چنین مواردی اعتنا کرد هرچند که این حرف در منابع تحقیق است.

وی همچنین در ارتباط با ظاهرا یکی از معاونتهای قوه قضائیه در یکی از تشکیلات سیاسی فعال هستند که می‌تواند منجر به بروز شائبه فعالیت غیرقانونی شود؛ آیا بخش اداری قوه قضائیه می‌تواند فعالیت سیاسی کند؟ گفت: شخصی را که عنوان کردید منع قانونی ندارد اما با این حال برای انجام این کار، از قوه قضائیه مرخصی گرفت و معذوریتی نسبت به انجام آن نداشته باشد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره تجمع مالباختگان موسسه کاسپین حین اولین برگزاری مناظره ریاست جمهوری هم گفت: از جزئیات این موضوع اطلاعی ندارم. به جهت اینکه بحثی بین بانک مرکزی و تعدادی از موسسات بوده و قول و قراری گذاشته بودند تا چند موسسه در هم ادغام شوند و تشکیلات حقوقی مستقلی را به وجود آورند.

اژه‌ای افزود: ظاهرا در ارتباط با این موضوع برخی دارندگان حساب در این موسسات که قرار بوده در هم ادغام شوند، در ۴ استان شکایت کردند که شکایت آنها در دادگستری فعال است اما در ارتباط مستقیم با موسسه کاسپین نیست.

وی افزود: بنده بارها این موضوع را درخواست کرده و این بار هم از مردم می‌خواهم اگر قرار است پولی را تعاونی‌های اعتباری سرمایه‌گذاری کنند، نسبت به آن بیشتر بیندیشند زیرا تجربه ثابت کرده در بازار اقتصادی فعلی کسی نمی‌تواند روی سرمایه‌گذاریهای انجام شده سودی بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد بپردازد.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: این قبیل موسسات که وعده‌های خیره کننده می‌دهند ابتدا از مردم پول گرفته و یک مدتی به آنها سود می‌پردازند اما با توجه به اینکه نرخ سود آنها بالاست، در میانه راه کم آورده و شروع به سوددهی از اصل سپرده‌ها می‌کنند که در نهایت سرمایه‌ها صفر می‌شود؛ انشاءالله که بحث موسسات میزان، ثامن و... جمع می‌شود و مردم به پولشان می‌رسند اما امیدواریم دیگر شاید چنین سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی آنها نباشیم.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه اگر فرض کنیم یک تعاونی اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان بدهی به سپرده‌گذارانش داشته باشد اما بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در دست نداشته باشد، با شکایت سپرده‌گذاران قوه قضائیه جلوی حساب آنها را مسدود کرده و به ارزیابی و استعلام دیگر دارایی‌های آنها می‌پردازد تا پول باقیمانده در حسابشان به جیب کسی نرود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در نهایت منجر به توهین و بی‌احترامی به حضرت امام رضا(ع) شد، گفت: نمی‌دانم چطور یک معلم به خود اجازه می‌دهد درباره یک امام معصوم با این ادبیات سخن بگوید، نمی‌دانم با این کار دنبال چه هستند آیا می‌خواهند رای جمع کنند.

وی افزود: تعجب می‌کنم از برخی آقایان که آنجا نشسته و حضور داشتند اما عکس‌العمل لازم و شایسته را بروز ندادند. با این حال فرد مورد نظر در حال حاضر بازداشت است.

اژه‌ای همچنین گفت: در مورد این پرونده بعد از بروز چنین موضوعی گفتند که فرد مورد نظر در دسترس نیست اما طی پیامهایی که برای او فرستادند و گفتند بالاخره دستگیر خواهد شد وی خودش را معرفی کرد و در حال تحقیق از او هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.