جمعی از فرزندان شهدا در بیانیه‌ای خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند: وعده های غیر واقعی علاوه بر مضراتی که برای جامعه دارد اسباب ریشخند و از دست رفتن حیات سیاسی شما و بی اعتمادی به نظام اسلامی مان را فراهم خواهد کرد.

وعده‌های غیر واقعی سبب از دست رفتن حیات سیاسی‌تان خواهد شد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  جمعی از فرزندان شهدا با صدور بیانیه‌ای نکته‌هایی را خطاب  به  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری متذکر شدند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

  «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیمِ»
‌وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ۞
‌سوره مبارکه آل عمران/ ١٦٩

‌خانواده‌ های شهدا، تا همیشۀ تاریخ این مشعل داران راه اولیاء، افتخار روشنایی طریق الی اللّه‌ را به عهده گرفته ‌اند.
‌امام خمینی رحمت الله علیه

‌با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم که شهیدان که‌اند این همه خونین کفنان
‌گفت حافظ من و تو محرم این راز نه‌ایم از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان

‌بر اساس حدیث شریف نبوی که فرمود:
اِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ أَلا فَتَعَرّضُوا لَها،

ما جمعی از فرزندان شهدای انقلاب اسلامی بعنوان وارثان و حافظان خون شهیدانمان، از اقشار و اقوام مختلف مردم این سرزمین کهن و حماسه خیز که در راه برپایی نظام اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی و گسترش آموزه های الهی در همراهی با ملت غیور ایران و پیر و مرادشان امام راحل رحمة الله علیه بپاخواستند و گوهر جان خویش را در این راه، خالصانه تقدیم نمودند، بر ذمه خویش لازم دانستیم نکته هایی را به منظور پاسداشت و تعالی راه آغاز شده توسط پدرانمان و به نمایندگی از ملتی که امام راحل عظیم الشان، ما را چشم و چراغ ایشان توصیف نموده اند خطاب به کاندیداهای محترم ریاست جمهوری بیان کنیم باشد که سرلوحه اقدامات و اعمال خویش قرار دهند:

‌١. انقلاب اسلامی شجره طیبه ای است که خون بیش از دویست هزار شهید آنرا از دست درازی دشمنان این مرز و بوم محفوظ داشته است پس بر شماست که با پیروی از رهبر معظم انقلاب حفظه الله و رای و نظر شورای نگهبان زمینه "وحدت" و "حضور حداکثری" ملت شریف ایران را در انتخابات فراهم نمایید، چرا که حضور انبوه ملت در انتخابات مقوم ریشه های درخت تناور انقلاب اسلامی و آرمان های آن که همان "مردم سالاری دینی" است خواهد بود.

‌٢. موریانه های "فساد" بانفوذ در جای جای کشور مشغول نابود کردن پایه های اعتماد ملی به نظام اسلامی هستند، حتما میدانید که با دستمال کثیف نمیتوان شیشه ها را پاک نمود، بنابر این لازم است کاندیداهای محترم گزارشی از "کارنامه و برنامه " خویش در "پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی" در مناصب پیشین و دولت آتی ارائه کنند، "شفاف سازی" هزینه های انتخاباتی و "منابع و مآخذ" آن اقدام بزرگی است تا انتخاب اصلح برای مردم آسان شود.

‌٣. رعایت موازین اخلاقی مهمترین رکن سیاست پیشگان ما باید باشد که بی تردید تلاش در جهت "ارتقای اخلاق سیاسی" در نظامی که "سیاست خویش" را "عین دیانت" میداند باید سرلوحه همه برنامه ها، اقدامات، اعمال، رفتارها و شعارهای کاندیداها باشد، در این راستا باید از سیاه نمایی در مورد دستاورد های انقلاب اسلامی تحت هر پوششی خودداری نمایید(چیزی که متاسفانه در مناظرات گذشته میان کاندیداها رعایت نشد)، شعارها، قول ها و وعده هایتان باید "عملیاتی، روشن و واضح" باشد، وعده های غیر واقعی علاوه بر مضراتی که برای جامعه دارد اسباب ریشخند و از دست رفتن حیات سیاسی شما و بی اعتمادی به نظام اسلامی مان را فراهم خواهد کرد.

‌٤. مهمتر از ارائه برنامه و راهکار برای اداره کشور توسط کاندیداها انتخاب افرادی است که باید مجری آن برنامه ها باشند، یقینا بکارگیری افراد "مجرب"، "با نشاط"، "پر انرژی" و "باورمند به ارزش های انقلاب اسلامی" که دارای صلاحیت های "علمی"، "اخلاقی و اعتقادی" باشند برای پیشبرد اهداف و برنامه های دولت ها در نظام اسلامی راهگشا خواهد بود.

٥.امروز بیش از هر مشکلی "مشکلات اقتصادی" و معیشتی مردم شریف و عزیز ایران را می رنجاند و این مطالبه ای ملی است که با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین "اقتصاد مقاومتی" با نگاه به "منابع و ظرفیت های درونی ایران اسلامی" بنیان اقتصاد را اصلاح کنید.

سخنی هم با مردم شریف ایران و ولی نعمتان مسئولین کشور

همانطور که سالیان پیش با "اتحاد و همدلی" برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دوشادوش هم بپا خواستیم، همانطور که در طول دفاع مقدس با حضور خویش در جبهه ها با "جان و خون" از مرز و بوممان دفاع کردیم و همانطور که بعد از جنگ کشور خویش را ساختیم و رو به پیشرفت نهادیم و در همه عرصه ها مدافع انقلاب خویش بودیم، اینبار نیز با "حضور حداکثری" خویش در پای صندوق آرا و "انتخاب اصلح" ترین افراد نمایشی پر شور از اتحاد، همدلی و یکپارچگی را برای جهانیان به تصویر خواهیم کشید، با انتخابی هوشمندانه که موقعیت بهتری در جهان امروز با این همه تشنج و نا امنی در دور و نزدیک برایمان رقم خواهد زد، قطعا ثبت و ضبط شعارها و وعده های کاندیدای منتخب در ذهنمان و پرسش گری از چگونگی پیشرفت خواسته های ملی بهمراه ایستادگی بر مطالبه آنها میتواند رفتار هوشمندانه ما بعد از انتخابات باشد، خواه برنده انتخابات کاندیدای مورد حمایت ما باشد یا نباشد، مبادا با رفتارهای ناشایست شیرینی حماسه حضور ملی را به تلخی تبدیل کنیم.

‌ملت بزرگ ایران؛ همانطور که پدران ما با گذشت از خانواده و فرزندانشان و با تقدیم گوهر جانشان امنیت امروز را برای همه آحاد این ملت رقم زدند، فرزندانشان نیز آماده اند با اقتدا به راه پدران خویش در برابر هرگونه بدخواهی و دشمنی آنها با تقدیم جانشان ایستادگی نمایند تا "امنیت" امروز ملت ایران بعنوان بزرگترین "میراث شهیدان" از هرگونه گزند و خدشه ای مصون و محفوظ بماند.

‌فَلِذَٰلِکَ فَادْعُ ۖ وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ ۖ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ ۖ وَقُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ ۖ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ ۖ اللَّهُ رَبُّنَا وَرَبُّکُمْ ۖ لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ ۖ لَا حُجَّةَ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ ۖ اللَّهُ یَجْمَعُ بَیْنَنَا ۖ وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ

مهدی اردستانی
امیرحسین آل اسحاق
سید محسن اندرزگو
احسان باکری
محمد بخت آور
سمیه بروجردی
محمد مهدی تندگویان
شهرام جاهدی
مهدی حنیف (شاهمرادی)
شهاب حداد عادل
محمد مهدی خرازی
سید مهدی دستواره
سلیمه رودکی
لیلا زین الدین
محمد امین سالاری پور
رسول سوداگر
ابوذر شیرودی
رضا شفیع خانی
سید محمد طباطبایی نژاد
سید مجتبی طباطبایی نژاد
رسول عاصمی
حسین عباسپور
محمد کلانتری
میثم کریمی
داود کریمی
محمود کریمی
محمود محدث
رضا مدهنی
مهدی محمد باقری
هادی میرزایی
محمد مهدی همت
زهرا کاوه
امیر یزدانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.