قزوین - کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعطیلی ۴۱ درصدی واحدهای تولیدی حاصل ضعف مدیریت و بی‌تدبیری است و چشم داشتن به گره‌گشایی بیگانگان خطاست.

قزوین قطب صنعتی کشور است/ چشم داشتن به گره‌گشایی بیگانگان خطاست

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین،، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار با مردم قزوین که بعد از ظهر یکشنبه در باشگاه شهید بابایی قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه، مردم قزوین به ویژه جوانان برومند را به نور چشم ملت تعبیر کرد و اظهار داشت: این ایام با ولادت امام حسین‌(ع) مصادف است که به پاسداران، دلاوران هشت سال دفاع مقدس، مرزبانان پرتلاش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: برای نخستین بار است که وارد شهر قزوین می‌شوم و آیت‌الله باریک‌بین در شهر نیست و جای خالی ایشان احساس می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک هفته معلم به معلمان و فرهنگیان گفت: این احساسات ناب که شما را به اینجا کشانده به من تعلق ندارد، بلکه به انقلاب و یک سرباز این نظام و به کسی که خود را در زمان امام راحل مقید و در مسیری که امام خمینی(ره) معین کرده بود، گام بردارد.

رئیسی با بیان اینکه نمی‌شود کسی در دولت باشد و چند شرکت تجاری داشته باشد، یادآور شد: بیگانگان گره از کار کدام ملت گشوده‌اند که ما دومین کشور باشیم.

وی با بیان اینکه پاسپورت ایرانی باید کرامت داشته باشد، خاطرنشان کرد: چشم داشتن به گره‌گشایی بیگانگان خطاست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما گفتیم طبق قانون برنامه ششم می‌توان یک میلیون شغل ایجاد کنیم اما برخی تردید کردند و گفتند نمی‌توانیم اما ما می‌گوییم با همین امکانات کشور امکان ایجاد شغل را داریم.

رئیسی مطرح کرد: مگر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان خلق پول در کشور نشده است؟ اگر نیمی از این پول را صرف اشتغال می‌کردند وضعیت بیکاری ما این نبود.

وی بیان کرد: یک فرهنگی برای گرفتن وام مشکل دارد اما صندوق متعلق به او را عده‌ای جلوی چشم مردم چپاول کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشریح کرد: نقدینگی کشور را افراد بدحساب از سیستم بانکی استفاده کرده‌اند که تمام این‌ها به دلیل ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است و در گام نخست و در روز انتخابات باید این ضعف جبران شود.

رئیسی گفت: رقیب دولت عملکرد چهار ساله خود دولت است و من رقیب دولت نیستم؛ نمی‌شود کسی در دولت باشد و خودش هم چند شرکت تجاری داشته باشد و در این میان فردی که گفته بود منابع تولید شغل از کجا خواهد آمد، من می‌گویم که این کار شدنی است.

وی اضافه کرد: شرط آن است که از یقه سفیدها مالیات بگیرید و آقایان نگاه کنند ببینند چه وعده‌هایی به مردم داده‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: به محرومیت به دو طریق می‌توان توجه کرد؛ یکی اینکه به سرمایه‌داران کمک کنیم تا شاید فقرا هم به نان و نوایی برسند که ما این نگاه را قبول نداریم.

رئیسی ادامه داد: ما معتقد هستیم که تمام سرمایه‌های کشور باید بین مردم تقسیم شود چراکه نگاه ما نگاه به عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یارانه محرومان باید تا سه برابر افزایش پیدا کند، یادآور شد: گرفتن مالیات از افراد خوش‌حساب که هنر نیست، اگر از یقه سفیدها مالیات گرفتید مورد قبول است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: قزوین قطب صنعتی کشور است و شهرک‌های صنعتی بسیاری همراه با مراکز و کارگاه‌های تولیدی در قزوین مستقر بوده و بسیاری از این کارگاه ها و مراکز تولیدی امروز تعطیل شده است.

رئیسی عنوان کرد: امروز نه تنها زمینه اشتغال برای تحصیل‌کرده‌های پیگیر کار وجود ندارد بلکه پدر خانواده نسبت به اهل و خانواده خود احساس شرمندگی می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز ۴۱ درصد در شهرک‌های صنعتی که قابل اندازه‌گیری بوده و بسیاری از کارگاه‌های مراکز تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل است؛ ۵۰ درصد از ظرفیت صنعتی کشور فعال و ۵۰ درصد تعطیل هم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد: آیا این شرایط برای کارگران و تولید کشور وضعیتی است که بتوان به آن قانع بود؟ یا این شرایط محصول تدبیر نادرست و ضعف مدیریت است؟

رئیسی گفت: ما معتقد هستیم که امروز شرایطی که نسبت به فضای کسب و کار وجود دارد با توجه به آمار داده شده درست نیست درحالی که رکود، تعطیلی واحدهای تولیدی، وجود تحصیل‌کرده‌ها و جوانان بیکار  و آماده کسب و کار آمار ۱۲ درصدی را به ما نشان می‌دهد درحالی که آمار بیکاری تنها در بین جوانان تا ۲۹ درصد وجود دارد و در بین تحصیل‌کرده‌ها هم آمار بالاتر از این میزان است.

وی خاطرنشان کرد: آیا شرایط  یاد شده را باید ادامه داد یا باید امکان تغییر وضعیت به نفع کارگران، مردم، تولیدکنندگان و اقتصاد کشور به وجود آورد؟ ما معتقد هستیم این شرایط کاملاً قابل تغییر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.