پژوهشگاه نیرو و گروه مپنا یک تفاهم نامه و یک موافقنامه ایجاد زمینه های تکنولوژیک و حمایت مالی لازم برای طراحی و ساخت توربین گازی نیروگاهی کلاس F و توسعه فناوری، طراحی، ساخت و آزمون عملکرد توربین گاز MGT-۷۵ همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه نیرو و گروه مپنا در زمینه توسعه نیروگاهی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، پژوهشگاه نیرو و گروه مپنا با حضور «ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو و «علی اکبر مهاجری» معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو یک تفاهم‌نامه و یک موافقنامه همکاری امضا کردند.

موضوع تفاهم‌نامه بین دو گروه مپنا و پژوهشگاه نیرو برنامه‌ریزی، ایجاد زمینه های تکنولوژیک و حمایت مالی لازم برای طراحی و ساخت توربین گازی نیروگاهی کلاس F در یک برنامه 5 ساله تا سال 1400 شمسی ذکر شده است.

همچنین در موضوع این تفاهم نامه به ایجاد کمیته های مشترک برای نظارت بر پیشرفت طراحی و ساخت اجزاء و محصول کامل و اختصاص بودجه و البته توسعه فناوری های لازم با افق 1410 شمسی برای تداوم مسیر طراحی و ساخت به محصولات کلاس های بالاتر اشاره شده است.

همچنین در این نشست یک موافقتنامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه نیرو و شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا  با هدف توسعه فناوری، طراحی، ساخت و آزمون عملکرد توربین گاز MGT-75 امضا شد.

هدف از امضای این موافقتنامه شناسایی، انتقال و بومی سازی فناوری های نوین در حوزه توربین های گازی کلاس F و بالاتر، تولید محصول MGT-75 دارای مزیت رقابتی از نظر اقتصادی و زیست محیطی با راندمان 38.8 درصد تا 39.1 درصد و توان نامی 210 تا 235 مگاوات ذکر شده است.

همچنین از اهداف دیگر اشاره شده در این موافقتنامه می توان به جایگزینی محصول MGT-75 با توربین خانواده V94.2 کلاس  E و صدور خدمات فنی و مهندسی محصول MGT-75 اشاره کرد.

براساس این گزارش، در این موافقت نامه میزان سرمایه گذاری طرفین جهت اجرای پروژه به طور مساوی و برابر با 50 درصد ذکر شده است.
در مورد مدت زمان اعتبار این موافقت نامه نیز اشاره شده که به مدت 15 سال است که 5 سال اول برای تحقیق و توسعه و 10 سال باقیمانده برای فروش و تجاری سازی محصول خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.