سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد که تنها ۳۰ درصد از کرانه راست(غرب) موصل (برای آزادسازی) باقی مانده و داعش به زودی در کرانه راست موصل شکست می خورد.

تنها ۳۰ درصد از کرانه راست موصل برای آزادسازی باقی مانده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از تداوم پیشروی نیروهای عراقی در الموصل القدیمه خبر داد.

وی در همین راستا تاکید کرد: تنها ۳۰ درصد از کرانه راست(غرب) موصل (برای آزادسازی) باقی مانده و آن هم از لحاظ نظامی زیر آتش ما است. طی روزهای آینده عملیاتی نظامی آغاز خواهد شد و داعش مدت زمان زیادی در کرانه راست موصل دوام نمی آورد. 

یحیی رسول تصریح کرد: داعش به زودی در کرانه راست موصل شکست می خورد و هم اکنون نیز در حالتی از شکست به سر می برد و از تمام طرف ها مورد هجوم است. ما برای حفاظت از جان شهروندان و زیرساخت ها تلاش می کنیم و در نقشه های آتی، به بقای داعش پایان خواهیم داد. ما ماموریت انسانی داریم و باید قبل از آزادکردن اراضی و سرزمین، انسان ها را آزاد کنیم.

وی در پایان بیان داشت: به حملات علیه داعش ادامه می دهیم و تعداد زیادی از عناصر داعش نیز کشته شدند. ما تلاش های اطلاعاتی گسترده و بسیاری انجام می دهیم. آنچه در منطقه الحضر روی داد، یک پیروزی جدید در کنار دستاوردهای نیروهای عراقی بود.

پیش از این ، «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در خصوص عملیات آزادسازی محور غربی شهر موصل تصریح کرد: عملیات آزادسازی محور غربی نهایتا تا سه هفته دیگر به پایان می رسد و داعش به طور کلی تنها بر چهار درصد از کل خاک عراق، سیطره کامل دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.