دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس که در پایان دیدار برابر ذوب آهن در اظهاراتی احساسی از خداحافظی‌اش با پیراهن این تیم در آخرین دیدار فصل خبر داده بود، در چرخشی عجیب و إحساسی تر با این تیم تا سال ١٤٠٠ تمدید کرد.

چرا بیرانوند با پرسپولیس پنج ساله تمدید کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا بیرانوند اولین خرید سرخپوشان برای استارت پروژه قهرمانی این تیم لقب گرفت و در حالی که اصحاب رسانه و تیم‌ها در گیر و دار اخبار و آمار مربوط به فصل گذشته بودند، قرارداد داخلی خود را با سرخپوشان منعقد کرد تا اولین ستاره فصل جدید این تیم لقب گیرد.

بیرانوند که سودای به دست آوردن پیراهن شماره یک تیم ملی را داشت، اردوگاه پرسپولیس را بهترین مکان برای دستیابی این آرزوی خود می‌دانست و بر همین اساس خیلی زود تصمیم خود را تغییر داد و اعلام کرد قرارداد جدیدی تا سال 1400 با پرسپولیس به امضا خواهند رساند و مسوولان این تیم نیز پیروزمندانه به استقبال این پیشنهاد رفتند تا در اتفاقی عجیب در فوتبال ایران و پرسپولیس، یکی از ستاره‌های قرن بعدی سرخپوشان از هم اکنون در عضویت این تیم قرار داشته باشد.

روزهای خوب بیرانوند هم از راه رسید و این دروازه‌بان ضمن موفقت در ترکیب سرخپوشان توانست نظر مساعد کارلوس ‌کی‌روش را برای تصاحب جایگاه ثابت در ترکیب تیم ملی و در ادامه شماره یک ایران را کسب کند. اتفاقی که همراه و موازی با پرسپولیس برای او شکل گرفت و او توانست هم در پرسپولیس و هم در جمع ملی‌پوشان رکوردهای عدم دریافت گل را به نام خود کند؛ بهترین اتفاق ممکن برای یک دروازه بان.

بیرانوند که رویاهای خود را در کسب قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال ایران و البته جواز صعود به جام جهانی را مهیا می‌دید، هرچند با پیشنهاداتی برای حضور در خارج از فوتبال ایران نیز مواجه شد، با این حال با توجه به تعهد غیرقابل عبورش از قرارداد با پرسپولیس همه چیز را منوط به تصمیم مسوولان تیم دانست. اعتماد راسخ برانکو ایوانکوویچ به او نیز در حالی که گلر هموطن مرد کروات به زعم کارشناسان از نظر فنی نه در قامت یک شماره دو بلکه یک رقیب جدی برای او بود باعث شد تا بیرانوند بیشتر خود را وامدار برانکو بداند و به شور و اشتیاقش برای تمرین بیفزاید و همین مساله باعث شد تا روزهایی که به دلیل شکستگی دست با منع تمرین مواجه شده بود، عکس‌هایش شگفتی همه را در پی داشته  باشد.

تلاش او برای اینکه همچنان شماره یک باقی بماند و اثبات این مساله باعث شده بود تا علیرغم مصدومیت و شکستگی دست در تمرینات اختصاصی دروازه‌بانی حاضر شود و انتقادات را نیز در این رابطه به جان بخرد.

بیرانوند اما توانست در این فصل به یکی از خواسته‌های خود که قهرمانی در فوتبال ایران بود، دست یابد و با هدف دوم خود که صعود و رکوردزنی با پیراهن تیم ملی است فاصله چندانی ندارد. با این حال اتفاقات رخ داده طی روزهای اخیر و مشکلات مالی و مطالبات بازیکنان باعث شد تا او نیز همچون دیگر بازیکنان اعتصاب کننده، مورد انتقاد هواداران قرار گیرد.

شعارهای تند هواداران در جدال با ذوب آهن ضمن اینکه تمرکز او را کاملا در جریان بازی از بین برده بود، باعث شد تا در پایان و در میسکدزون شاهد صحبت‌های جنجالی این گلر ملی‌پوش و اعلام جدایی‌اش از پرسپولیس باشیم. اقدامی که پیش از این از بازیکنان بزرگتر و محبوب‌تر مثل علی کریمی هم شنیده بودیم و اتفاقات لحظه‌ای باعث شد تا آنها تصمیمات آنی خود را بر زبان بیاورند و بلافاصله از آن پشیمان شوند.

با این حال بعید به نظر نمی‌رسد بیرانوند در شرایط فعلی تصمیمی برای جدایی از پرسپولیس داشته باشد، خصوصا اینکه در فصل آینده باید در انتظار تکمیل آرزوهای خود برای حضور و تداوم فیکس در ترکیب تیم ملی و در جام جهانی روسیه باشد.

موقعیتی که یک تصمیم اشتباه همچون شماره یک های سابق و شش سال اخیر کارلوس کی‌روش باعث پایان کار آنها و از دست دادن این جایگاه شده و بیرانوند نمی‌خواهد با یک ریسک بزرگ شانس فوق العاده‌اش را از دست بدهد، پس مطمئنا پرسپولیس - بیرانوند تا 1400 همچنان باقی خواهد ماند و صحبت‌های احساسی به زودی از سوی او اصلاح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.