سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: انتخاب فردی به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی که هیچ سابقه‌ ملی نداشته نشان می دهد سمت‌ها در این فدراسیون چرخشی شده است.

سمت‌ها در تکواندو چرخشی شده/ تنها چیزی که مد نظر نیست تخصص است!

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی کریمی با بیان مطلب فوق افزود: شاید نکته مثبت فدراسیون در یک سال اخیر باز کردن درهای تیم ملی و جذب مربیان بیشتری در قالب کادر فنی بوده باشد. با این وجود انتظار می رفت شخصی با توان فنی و روزمه ای مشخص مسئولیت سازمان تیم های ملی را برعهد بگیرد، نه شخصی که هیچ تخصصی در این حوزه ندارد. 

وی افزود: تنها چیزی که در این انتصاب مد نظر رئیس فدراسیون قرار نداشته، تعهد و تخصص در تیم های ملی است. چگونه می شود کادر فنی را از قهرمانان جهان و آسیا انتخاب کنیم، ولی کسی را برای مسئولیت آنها برمی گزنیم که به لحاظ فنی و تجربی شرایط به مراتب پائین تری نسبت به آنها دارد؟

سرمربی پیشین تیم تکواندو ادامه داد: به نظر می رسد انتصاب ها در فدراسیون چرخشی شده و افراد از این سمت به سمت دیگر منتقل می شوند، بدون آنکه در نظر بگیرند آن شخص در این سمت تجربه ای دارد یا خیر! شاید فرهادیان در سمت های دیگر خود عملکرد خوبی داشته، البته شاید، ولی آیا رئیس سازمان تیم های ملی نباید شرایط لازم و تخصص این کار را داشته باشد؟

کریمی به حضور تیم ملی اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی در رقابتهای قزاقستان هم اشاره کرد و گفت: تیمی جوان با مربیان کاربلد تشکیل شده که در جریان برنامه های آماده سازی در یک تورنمنت شرکت و نتایج خوبی هم کسب کردند. نباید نتیجه گرا باشیم و به این عناوین دلخوش کنیم. کار سختی در باکو پیش رو داریم و همه جامعه تکواندو باید از این تیم حمایت کنند تا جوانان با آتیه تکواندو بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. 

وی در خصوص رقابتهای یونان هم گفت: تیم ملی میدان بسیار مهمی چون قهرمانی جهان را پیش رو دارد. قهرمانی در تورنمنت یونان اهمیت خاص خود را داشت و این جای امیداوری دارد. ولی امیدوارم مشکلات و نقاط ضعف تیم در پس ازن مدالها نادیده گرفته نشود. چرا که نتایج کسب شده ثابت کرد در سنگین وزن تیم ملی مشکل دارد. 

این کارشناس تکواندو افزود:  براساس قانون اتحادیه تکواندو اروپا، تکواندوکاران عضو این اتحادیه که در رقابتهای یونان موفق به کسب مدال شوند، بدون توجه به حضور در تیم های ملی کشور خود سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی اروپا را کسب می کنند. همین قانوان باعث استقبال گسترده تکواندوکاران قاره سبز از این مسابقات شد. از سوی دیگر علاقمندان به تکواندو می دانند اگر برخی تک ستاره ها را کنار بگذاریم، تکواندو اروپا عمدا در اوزان سنگین مدال آور هستند. در همین مسابقات مدالهای ما در اوزان اول تا چهارم بدست آمد و در چهار وزن بالا فقط یک برنز کسب کردیم.

کریمی در پایان گفت: حضور در این مسابقات برای تیم ملی فواید زیادی داشت و کادر فنی باید تلاش کند در مدت زمان باقی مانده تا رقابتهای قهرمانی جهان، نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل کند. ایران به عنوان قهرمان جهان وارد این مسابقات می شود و باید بتوانیم در حد قهرمان جهان ظاهر شویم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.