قیمت برخی کالاهای اساسی هفتگی در حال افزایش است و هیچ نظارتی از سوی دولت نمی شود. ظاهراً دستگاه‌های دولتی که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند، این روزها برای تبلیغ ۲ نامزد انتخابت ریاست جمهوری یعنی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری بسیج شده اند.

گرانی ها هفتگی شد

به گزارش قدس آنلاین، واحدهای تولیدی با آغاز سال جدید و افزایش هزینه‌هایی که هیچ مرجعی، نظارتی بر آنها ندارد با اعمال افزایش قیمت محصولات خود سعی در کاهش هزینه‌های تولید دارند. براساس اظهارات تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشور،  قرار بود با مساعدت دولت و برنامه ریزی‌ها هزینه ها کاهش پیدا کند تا تولیدکننده داخلی امکان حضور پررنگ در سطح بازار را داشته باشد. اما متأسفانه کمک های دولتی اجرایی نشد و برخی از واحدهای تولیدی از این شرایط سوء استفاده کرده و کالاهای خود را به بهانه‌های مختلف گران کرده‌اند.

گرانی کالاهای اساسی در حالی اتفاق افتاده است که دولت قرار بود نظارت بر بازار را تشدید کرده و مانع تضییع حقوق مصرف کنندگان شود اما در حال حاضر فروشندگان کالا به خبرنگار تسنیم می‌گویند تغییرات قیمتی هفتگی شده و ما فقط به صورت هفتگی از شرکت ها خرید می کنیم زیرا در هفته بعد باید کالاها را با قیمت های جدیدتری به فروش برسانیم.

امروز اگر سری به مراکز فروش انواع کالاهای اساسی بزنید از نزدیک شاهد تغییرات قیمت انواع کالاها خواهید بود به عنوان نمونه برخلاف تمام صحبت ها و البته موضع گیری ها کارخانجات لبنی تصمیم به افزایش انواع محصولات خود گرفته و نرخ های جدید را بر روی کالاهای خود نصب کرده اند. حتی قیمت آب نیز گران شده و برخی از برندها بطری‌های کوچک  آب معدنی را با قیمت ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.

در این شرایط نا به سامان بازار، واحدهای نظارتی هم سکوت کرده و فقط به تکذیب افزایش قیمت کالاها اکتفاء می کنند و حتی رکود بازار نیز عاملی برای توقف گرانی ها نشده و واحد تولیدی به شگرد های خاص خود سعی از افزایش قیمت محصولات خود دارد.

ظاهراً دستگاه‌های دولتی که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند، این روزها برای تبلیغ ۲ نامزد انتخابت ریاست جمهوری یعنی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری بسیج شده اند.

قیمت برخی کالاهای اساسی در روز جاری به شرح زیر است:

کالا قیمت گذشته قیمت جدید
نوشابه ۲۵۰۰ ۲۸۰۰
آب معدنی کوچک ۵۰۰ ۷۰۰
روغن یک لیتری ۴۹۰۰ ۵۳۴۰
شیر یک لیتری ۲۵۰۰ ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰
کره ۱۰۰ گرمی ۲۵۰۰ ۲۹۰۰
کره ۵۰ گرمی ۱۳۰۰ ۱۵۰۰
کره ۲۵ گرمی ۶۰۰ ۸۰۰
دلستر ۱۶۰۰ ۱۸۰۰

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.