ایلام- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: به علت تداوم استقرار پدیده ریزگردها در آسمان استان ایلام، هوای شهرستان های دره شهر، دهلران و آبدانان در وضعیت هشدار قرار دارد.

هوای شهرهای حوزه جنوب ایلام در وضعیت هشدار قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، علی طاهر سارایی اظهار داشت: میزان غلظت گرد و غبار در هوای این شهرستان ها بیش از یک و نیم برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است.

وی افزود: این توده گرد و غبار که از روز شنبه (هفته جاری) فعالیت خود را بتدریج در نقاط مختلف این استان شروع کرد و همچنان در نقاط مختلف استان مشهود و پایدار است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری تاکنون هوای صاف و آفتابی استان ایلام در جدال با ریزگردها مغلوب شده است، بیان داشت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با توجه با وزش بادهای شدید در کشور عراق، فعالیت ریزگردها در آسمان استان ایلام تا پایان امروز وجود دارد.

علی طاهر سارایی با اشاره به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم در هر متر مکعب است، یادآور شد: ریزگردهای عربی بیش از یک دهه است که استان ایلام را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلاتی برای جامعه انسانی، جانوری، حوزه های کشاورزی، صنعت، ادارات، مدارس استان شده است.

وی با بیان اینکه نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتر دار، اجتناب از کار و ورزش در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام هنگام بروز پدیده ریزگردها است، خاطرنشان ساخت: بایستی عموم مردم به ویژه گروه های حساس چون جانبازان شیمیایی، بیماران سرطانی، ریوی، قلبی، زنان باردار، کودکان، افراد کهنسال برای کاهش آثار مخرب ریزگردها، توصیه های مرکز بهداشت این استان را جدی بگیرند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: به علت تداوم استقرار پدیده ریزگردها در آسمان استان ایلام، هوای شهرستان های دره شهر، دهلران و آبدانان در وضعیت هشدار قرار دارند.

علی طاهر سارایی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا است، تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار روز غبارآلود با ماندگاری ۲۴ ساعته در استان ایلام ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.