اراک-غلامرضا کاتب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد کنیم تا روند کاهش جمعیت در روستاها متوقف شود، چرا که بزرگترین مولد واقعی اقتصاد روستاییان هستند و علاوه بر آن مهاجرت روستاییان به شهرها آسیب های اجتماعی به همراه دارد و بر نرخ حاشیه نشینی کشور افزوده خواهد شد.

بزرگترین مولد واقعی اقتصاد، روستاییان هستند

به گزارش قدس آنلاین، دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد برنامه های توسعه در رابطه با ایجاد اشتغال در کشور تصریح کرد: در برنامه اول نرخ بیکاری ۱۲و ۶ دهم درصد، برنامه دوم۱۲ و نیم درصد، برنامه سوم ۱۲ و نیم درصد، برنامه چهارم ۱۱ و ۹ دهم درصد و در برنامه پنجم ۱۲ و ۴ دهم درصد ثبت شده که در دستور برنامه ششم هدف گذاری رسیدن به رقم ۸ و ۶ دهم  درصد پیش بینی شده است..

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید سالانه حدود یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود، اما اینکه برخی انتظار دارند یک شبه و توسط یک نفر بتوان مشکل اشتغال کشور را حل کرد نه حرف درستی است و نه منطق آن را می پذیرد..

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی فقدان آمایش سرزمین در کشور و عدم تناسب نظام آموزشی در هر منطقه با بازار کار آن منطقه را از جمله عواملی دانست که بر مشکل بیکاری دامن زده و خواستار برنامه ریزی برای رفع این موانع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.