«مقبل البرغوثی» تاکید کرد که در روز چهارشنبه راهپیمایی بزرگی در میدان «نلسون ماندلا» رام الله در حمایت از اسرای فلسطینی در اعتصاب کرامت و آزادی برگزار می‌شود.

برگزاری راهپیمایی گسترده در رام الله در حمایت از اسرای فلسطینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، «مقبل البرغوثی» برادر اسیر «مروان برغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبر اعتصاب دسته جمعی اسرای فلسطینی از تداوم فشارها بر اسرای فلسطینی خبر داد.

وی در همین راستا تاکید کرد: به دلیل اقدامات اشغالگران، اطلاعی از وضعیت اسیران فلسطینی اعتصاب کننده از غذا نداریم. مدیریت زندان های اشغالگران اسرائیل به سیاست فشار بر اسیران و انزوای آنها از جهان ادامه می دهد. وضعیت اسیران مریض احتمالا در روزهای آینده وخیم تر خواهد شد.

مقبل البرغوثی در ادامه درباره وضعیت مروان برغوثی نیز بیان داشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین (محمود عباس) قول داده درباره موضوع اسیران فلسطینی با دولت آمریکا رایزنی کند. در روز چهارشنبه راهپیمایی بزرگی در میدان «نلسون ماندلا» رام الله در حمایت از اسرای فلسطینی در اعتصاب کرامت و آزادی برگزار می‌شود.

قرار است محمود عباس در هفته جاری برای دیدار با «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر کند.

روز یکشنبه پسر اسیر «مروان برغوثی» اعلام کرد که از محل حبس پدرش در زندان های رژیم صهیونیستی بی اطلاع است و خانواده وی بسیار نگران سلامتی برغوثی هستند.

پسر اسیر «مروان برغوثی» اعلام کرد که از محل حبس پدرش در زندان های رژیم صهیونیستی بی اطلاع است و خانواده وی بسیار نگران سلامتی برغوثی هستند.

پیش از این «مروان برغوثی» پیامی را به اعضای پارلمان های کشورهای سراسر جهان ارسال و در آن پیام تاکید کرد: اسرائیل به مجازات جمعی علیه اسرای فلسطینی ادامه می دهد ولی اراده ما در برابر فشارهای اشغالگران نمی شکند و ما تسلیم نخواهیم شد و هرگز سکوت نمی کنیم. اعتصاب غذای اسیران ابزاری مشروع و مسالمت آمیز برای مقابله با نقض حقوقشان است. پس از ماه ها تلاش برای تحقق خواسته های مشروعمان، دست به اعتصاب غذا زدیم و کمیته ای تشکیل دادیم.

پیشتر نیز کمیته اطلاع رسانی اعتصاب «آزادی و کرامت» اعلام کرد که وضعیت جسمی اسیر مروان برغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبر اعتصاب دسته جمعی اسرای فلسطینی بسیار وخیم است.  

گفتنی است، اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ۱۵روزه شد و نزدیک به ۲۰۰۰ اسیر فلسطینی برای رسیدن به حقوق و خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.