گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش تخصیص منابع انسانی و مالی به مناطق محروم و کمتر برخوردار را اولویت نخست این وزارتخانه خواند و گفت : تبدیل کلاس های کپری به کلاس های ایمن در دستور کار قرار دارد .

۶۹ هزار کلاس درس باید تخریب و نوسازی شود

 محمود مصدق : به گزارش خبرنگار ما، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در پاسخ به قدس  مبنی بر این که وجود هزاران مدرسه کپری ، خشتی- گلی و کانکسی در مناطق محروم کشور بویژه در استان های مرزی با رویکرد عدالت آموزشی  وزارت آموزش و پرورش سازگار نیست و این وزارتخانه چه برنامه ای برای رفع این معضل دارد ؟ گفت:طبق اطلاعاتی که از حوزه های مختلف داریم  ۶۹ هزار  کلاس باید تخریب و نوسازی شود و ۹۰ هزار کلاس هم باید مقاوم سازی شود  که با همکاری خیرین و مردم ایمن سازی آنها   را شروع کرده ایم.

وی در همین زمینه از ایمن سازی ۲۷۰۰ مدرسه خشتی – گلی و کانکسی تا دو سال آینده خبر داد و افزود : علاوه بر این  برای مدارس استان سیستان و بلوچستان نیز ردیف بودجه خاصی تعیین شده که با استفاده از آن و کمک از خیرین و مردم  استاندارد سازی کلاس های این استان انجام می شود .

وی با  اشاره به این که ایمن سازی مدارس کپری هم در دستور کار است ، گفت : البته در این زمینه باید مدلی مناسب انتخاب  و اجرا کنیم  که این گونه دانش آموزان با تغییر محل زیست شان دچار مشکل نشوند . 

وی با بیان این که در استخدام معلمان اولویت اصلی با مناطق محروم و کمتر برخوردار است ، تصریح کرد : همچنین توانمند سازی معلمان مناطق محروم با همکاری خیرین از دیگر برنامه های این وزاتخانه برای  هدف یاد شده است .

دانش آشتیانی همچنین درباره قول هایی که برای رفع مشکلات فرهنگیان به هنگام دریافت رای اعتماد از مجلس داده است اما به گواه کارشناسان بسیاری از آن ها  مثل ساماندهی صندوق فرهنگیان ، پرداخت مطالبات فرهنگیان  به خوبی برآورده نشده است ، گفت: به قول هایی که دادم عمل کردم . یعنی برای این منظور برنامه های کوتاه و بلندمدت تهیه شده است که در کوتاه مدت بحث تمرکززدایی مطرح بود که انجام دادیم. در خصوص معیشت معلمان  نیز تلاش هایی داشتیم به طوری که حقوق معلمان کشور صد درصد افزایش یافته است البته این میزان کافی نیست و باید باز هم افزایش یابد .

وی در همین زمینه به بحث مطالبات فرهنگیان پرداخت و گفت : در طول این مدت کوتاه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کردیم، افزود: در این مدت پاداش بازنشستگان سال ۹۴پرداخت شد و پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۹۵ نیز با کمی تاخیر  در۲۰ استان کشور آغاز شده است . 

وی درباره اجرای طرح نظام حقوقی معلمان گفت : بر اساس تکلیف برنامه برنامه ششم توسعه باید نظام حقوقی معلمان از نظام خدمات مدیریت کشوری جدا  و به نظام حقوق معلمی تبدیل شود که در این راستا کار گروهی را تشکیل داده ایم تا این نظام را تعریف کنند تا  برای تصویب به مجلس تقدیم کنیم .

وی سپس به ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و تصریح کرد :برای  این منظور علاوه بر مدیر عامل و نیروهای ناکارآمد این صندوق را هم تغییر دادیم و می خواهیم از نگاه تصدی گری به  سمت مدیریت صندوق حرکت کنیم .

وی در همین زمینه از جلوگیری تخلفات بانک سرمایه خبر داد و گفت: در این ارتباط علاوه بر هیات رئیسه  ، مدیر عامل این بانک که تخلفاتی در دوره قبل داشته است  را تغییر داده ایم .

وی در خاتمه تکمیل نشدن تحقیق و تفحس مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان را دلیل عدم ارائه ارقام اختلاسی از این صندوق توسط وزارت آموزش و پرورش خواند و گفت : اعداد و ارقام هنوز قطعی نشده  است ضمن این که با نمایندگان  مجلس قرار گذاشتیم تا تحقیق و تفحص کامل نشده است آماری ندهیم که در این زمینه ما حرفی نزدیم اما بعضی از  نمایندگان نمایندگان عددهایی را گفتند که چندان درست نیستند .

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.