اصفهان- مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: مردم باید داروهای گیاهی مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کنند زیرا ما به هیچ عنوان امنیت مصرف داروهای گیاهی عطاری ها را تضمین نمی کنیم.

امنیت مصرف داروهای گیاهی عطاری ها را تضمین نمی کنیم

دکتر حسن جان نثاری در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهارکرد: همه داروخانه ها سازمان یافته و تحت کنترل هستند و در آنها داروهایی که منشأ غیر مجاز داشته باشد، عرضه نمی شود.

وی با اشاره به اظهارنظر مدیر کل نظارت بر داروهای طبیعی وسنتی سازمان غذا و دارو که چندی پیش اعلام کرد از این پس تبلیغات چاقی و لاغری در عطاری هاممنوع است، کفت: چاقی و لاغری باید زیر نظر متخصصان تغذیه درمان شود و صرفاً با خوردن نمی توان آن را کنترل کرد.

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: متأسفانه عده ای از افراد با تبلیغات سوء در رابطه با درمان چاقی و لاغری به قصد فروش محصولات خود، سلامتی افراد جامعه را به خطر می اندازند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اقدامات نظارتی بر روی تبلیغات چاقی ولاغری انجام می شود؟، تصریح کرد: اتفاق جدیدی که در این بخش افتاده، تشکیل یک اداره کل جدید در سازمان غذا و دارو است که به صورت مستقیم بر روی فرآورده های گیاهی و سنتی نظارت می کند.

جان نثاری ادامه داد: نظارت بر تولید، مصارف و تبلیغات داروهای گیاهی به عهده واحد نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده است، تاکید کرد: مردم باید داروهای گیاهی مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کنند زیرا ما به هیچ عنوان امنیت مصرف داروهای گیاهی عطاری ها را تضمین نمی کنیم.

وی افزود: با نگاه به بسته بندی یا مشخصات درج شده بر روی داروهای گیاهی، نباید اعتماد کردبلکه بهترین راهکار برای مصرف این است که منبع تهیه داروها را درست تشخیص دهیم.

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم  توصیه کرد: داروهای گیاهی را از داروخانه ها که سازمان یافته و تحت کنترل هستند، تهیه کنند زیرا در داروخانه ها دارویی که منشأ غیر مجاز داشته باشد را عرضه نمی کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان باید بین دو واژه «داروهای گیاهی» و «گیاهان دارویی» تفکیک قائل شوند، وقتی گفته می شود داروی گیاهی؛ منظور فرآورده هایی است که از منشأ گیاهی به شکل قرص، شربت و انواع فرآورده ها در اختیار قرار می گیرند، که توصیه می شود حتماً از محلی غیر از داروخانه ها تهیه نشود.

دکتر جان نثاری تصریح کرد: وقتی صحبت از گیاهان دارویی می شود، منظور انواع گیاهان دارویی خام است که از عطاری ها یا طبیعت تهیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.