بجنورد- رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور گفت: دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی به همه استان ها ابلاغ شده و باید رصد شود که همه رفتارها در مدار قانون باشد.

دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی به استان ها ابلاغ شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، وجه الله خدمتگزار در نشست مشترک عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت انتخابات در این استان، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات و طرداران آن ها باید در چارچوب موازین قانونی رفتار کنند و بایدها و نبایدهای اعلام شده را مدنظر داشته باشند تا در همه کارها، قانون را محور حرکت خود قرار دهند.

وی حفظ بی طرفی همه دست اندرکاران انتخابات را زمینه ساز جلب اعتماد مردم و مشارکت حداکثری آنان دانست و افزود: بازرسان انتخابات نباید اجازه دهند که حقی از کسی ضایع شود و هیچ تخلفی از چشم آن ها نباید مخفی بماند.

وی بر لزوم حضور به موقع بازرسان و دقت نظر در تهیه و ارسال گزارش های آنان و نیز توجه به ضوابط قانونی در بررسی موضوعات محول به این افراد تأکید کرد و گفت: رعایت امانت داری، افزایش اعتماد مردم و قانونمداری حداکثری برای ما اهمیت فراوان دارد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور در ادامه این نشست با قدردانی از حاکم بودن همدلی، تعامل و صمیمیت بر جلسات مشترک و عملکرد مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات خاطرنشان کرد: ضمن حفظ فضای موجود و توجه به جایگاه های قانونی باید به ایفای وظیفه پرداخت.

خدمتگذار هم چنین گفت: با پیگیری های انجام شده و تأمین منابع لازم در ستاد انتخابات کشور در نهایت مقرر شد، در انتخابات آتی به ازای هر صندوق و شعبه یک بازرس و برای هر ۱۵ صندوق هم یک سربازرس به کار گمارده شوند و این در حالیست که پیش از آن اعلام شده بود که فقط ۱۵ هزار بازرس انتخابات در سراسر کشور تعیین خواهند شد.

وی با بیان این که در جمهوری اسلامی حتی در اوج حماسه دفاع مقدس هم برگزاری انتخابات به تأخیر نیفتاد، گفت: این امر به دلیل اعتقاد به رأی و نظر مردم و توجه به حقوق شهروندی آنان بوده است و امیدوار هستیم که انتخابات پیش رو هم در کمال سلامت و امنیت و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

پیش از این سخنان، محمدحسین علی نیا معاون استاندار و رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان شمالی با ارائه گزارشی از روند شکل گیری و فعالیت های این ستاد گفت: در این استان ۱۰۹۲ بازرس به همراه ۷۳ سربازرس و ۸ بازرس ویژه شهرستان ها بر فرایندهای منتهی به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نظارت خواهند داشت.

معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی هم تصریح کرد: با آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته و اتخاذ تمهیدات لازم برای رعایت حق الناس و حفظ حقوق همه نامزدها، اجازه نداده ایم به قانونمداری فرایند انتخابات خدشه ای وارد شود.

محمدتقی ایرانی هم چنین برخورد با تخریب ها و بداخلاقی ها به ویژه در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.