مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ترویج و اشاعه سبک زندگی و شیوه تربیتی بر اساس آموزه های امام رضا(ع)همراه با فرآیند تعلیم و آموزش دانش آموزان و توسعه خدمات به دانش آموزان محروم کشور رویکردهای اصلی بنیاد فرهنگی رضوی است.

تربیت رضوی و توسعه خدمات به محرومان رویکردهای اصلی مدارس امام رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در مراسم تجلیل از معلمان مدارس امام رضا(ع) با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: رسالتی خطیر بر دوش معلمان و جهادگران عرصه تعلیم و تربیت کشور است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین معارف اسلام اصیل و پاسخ به شبهات جوانان هستیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند «علم و دین توام و همراه یکدیگرند و افتراق و جدایی هر دو را به آتش خواهد کشاند»، افزود: بزرگترین فجایع و جنایات بشری آنجا رخ داده که علم در کنار دین نبوده است. انفجار اتمی هیروشیما و ناکازاکی که در کمتر از یک دقیقه ٣٠٠ هزار انسان را قتل عام کرد نمونه ای عینی از علم فاقد اخلاق، دین و معنویت است.

وی تصریح کرد: مدارس امام رضا(ع) بایستی در جایگاه اصلی و مورد انتظار جامعه قرار گیرند و توجه به فرهنگ رضوی و تربیت نیروی متخصص و متعهد را در دستور کار و اولویت نخست قرار دهند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به منویات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در منشور ٧گانه انتصاب آیت الله رئیسی اظهار داشت: بر این اساس، رویکرد و برنامه پیش روی بنیاد فرهنگی رضوی افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به دانش آموزان مناطق محروم کشور برای توسعه عدالت آموزشی خواهد بود.

وی گفت: استاد شهید مرتضی مطهری در سالهای قبل از انقلاب اسلامی با جدیت و پشتکار فراوان به شناساندن جریان های التقاطی، تحریف ها و بدعت ها پرداختند و خدمت بزرگی به جامعه برای تبیین تربیت اسلامی و اصیل کردند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مدیران آینده میهن اسلامی و گردانندگان چرخ های صنعت و تولید کشور، دانش آموزان امروز مدارس هستند، خاطرنشان کرد: معلمان در عصر حاضر که دشمنان با تهاجم و ناتوی فرهنگی ایمان و باور جوانان و ارکان خانواده های سرزمین ما را هدف قرار داده اند، وظیفه ای خطیر و رسالتی بزرگ بر عهده دارند.

وی ادامه داد: پاسخ به شبهات و سئوالات جوانان و نوجوانان و تربیت مبتنی بر تعالیم و فرهنگ اسلامی آنها را از فتنه های دشمنان مصون خواهد کرد.

در پایان این مراسم از ٢٢ نفر از معلمان جانباز و کادر آموزشی و تربیتی مدارس امام رضا(ع) تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.