حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه ریشه فقر اقتصادی را می توان با مدیریت جهادی خشکاند، گفت: متأسفانه فقر چهره زیبا و نورانی کشور را به عنوان یک نقطه آسیب نشان می دهد.

آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته، حضور مردم آگاه و متدین در صحنه است/ برای گشودن گره‌های زندگی مردم، اتکا به نیروهای توانمند داخلی کفایت می کند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در سفر یک‌روزه به هرمزگان بلافاصله پس از ورود به بندرعباس در گلزار شهدای این شهر حاضر شد و با احترام به مقام شامخ شهدا به یکی از محلات فقیرنشین شهربندرعباس رفت و از نزدیک وضعیت این مردم را رصد کرده و با آنان گفت و گو کرد.

در ادامه این سفر یک روزه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان دیدار کرد و پس از آن برای سخنرانی در بین طرفداران خود به سالن ورزشی فجر بندرعباس که مملو از جمعیت بود رفت.

وی در جمع مردم بندرعباس گفت: امروز به برکت حضور سرداران سرافراز و نیروهای جان برکف، گام های بسیاری از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در جهت کسب افتخار و اقتدار در کشور برداشته شده است.

وی در ادامه افزود: این گام ها در جای جای کشور به ویژه در سطح منطقه و جهان قابل درک است که ملت ایران ملتی فهیم، بابصیرت، شجاع و همیشه در صحنه هستند و امروز امنیت و اقتدار ایران اسلامی به دلیل حضور مقتدرانه و بابصیرت مردم در صحنه های مختلف است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: آنچه سایه جنگ را از این کشور برداشته، حضور مردم آگاه، شجاع و متدین در صحنه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به برخورداری از ثروت های فراوان و نیروی انسانی متراکم، فرهیخته، دردآشنا، اهل کار و نیروهای کارآمد، فقر و بیکاری و میزان بالای فساد اداری زیبنده مردم و کشور ایران اسلامی نیست، آنچه امروز مردم را نگران می کند این است که هر روز یک تیتر از فسادهای اداری در روزنامه‌ها بخوانند،

وی تصریح کرد: در استان بسیار ثروتمند هرمزگان معضل بیکاری معنایی ندارد، امروز ۵۰ درصد از درآمد ناخالص ملی بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ارتباط کمتری با دریا دارند از اقتصاد دریا به دست می آورند در حالی که در ایران از این نعمت خدادای تنها ۲ درصد استفاده می شود، آیا این قابل تغییر نیست، باید شرایطی ایجاد کرد تا جوانان برومند و کارامد کشور بتوانند با یک مدیریت صحیح و کارآمد، اقتصاد دریا را فعال و بسیاری از کارهای ارزشمند در حوزه صیادی، افزایش بهره‌وری در کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: متأسفانه فقر چهره زیبا و بسیار نورانی کشور را به عنوان یک نقطه آسیب نشان می دهد و بسیاری از خانواده‌ها از فقر، عدم تأمین معیشت و همچنین بیکاری جوانان تحصیل‌کرده‌ رنج می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج در کشور، گفت: اما این تعداد جوان به دلیل مشکلاتی همچون بیکاری و عدم اشتغال موفق به ازدواج نشده اند، فضای کشور به‌گونه‌ ای است که هر شخصی با هر سلیقه سیاسی که به آن بنگرد به مشکلات موجود در خانواده ها و جامعه پی می برد.

وی به تعطیلی ۵۰ درصد صنایع اشاره کرد و افزود: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس سال ۹۲ با ۷۴ درصد پیشرفت تحویل این دولت داده شد و باید در سال ۹۳ بهره‌برداری می‌شد اما این اتفاق با سه سال تأخیر محقق شد، اگر پالایشگاه را زودتر تحویل می‌دادند و کشور مجبور به واردات بنزین نمی‌شد می‌توانستند ۱۰ هزار میلیارد صرفه‌جویی کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسکن مهر راکد مانده درحالی که بسیاری از مردم چشم امیدشان به آن دوخته و طلا و زندگی خود را به امید مسکن دار شدن فروخته اند اما چرا  چهار سال مردم را معطل می گذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: سالی با کف یک‌میلیون، اشتغال می توان در کشور ایجاد کرد، به جای آنکه ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی که پول نقدینگی در چهار سال گذشته بوده است به‌ عنوان تسهیلات در اختیار تعدادی افراد قرار بگیرد، می‌توانست گره‌گشای مشکلات اشتغال جوانان باشد.

وی با تأکید بر اینکه ریشه فقر اقتصادی را می توان با مدیریت جهادی و امکانات موجود کشور خشکاند، گفت: در انتخابات سال ۹۲ به واردات کالای چینی خرده گرفته می‌شد و در دولت سابق ۵ میلیارد دلار واردات کالای چینی به کشور داشتیم در دولت یازدهم این رقم به ۱۰ میلیارد دلار رسید که مشخص نیست کسانی که خود به واردات کالای چینی انتقاد داشتند چرا تلاشی برای کاهش آن نکردند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با صادرات نفت خام مخالفم، تصریح کرد: با احداث پالایشگاه می توان اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتری نیز در کشور ایجاد کرد، صادرات نفت خام کشور به عنوان اساس اقتصاد کشور امری اشتباه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی، ابراز داشت: در صورتی که واردات برای خرید تجهیزات کارخانه بود یا برای مواد واسطه‌ ای مشکلی وجود نداشت اما واردات کالاهایی که امکان تولیدش در کشور وجود دارد به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: فردی با مراجعه به بانک، تسهیلات میلیاردی را دریافت می‌کند بدون اینکه نظارت شود که آیا این تسهیلات در تولید استفاده شده است یا خیر، اما یک زوج جوان برای دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی باید در انتظار صف بیش از ۵۰۰ هزار نفری باقی بمانند و تنها تسهیلات یک بدهکار بانکی می‌تواند مشکل تمامی ۵۰۰ هزار زوج جوان در نوبت تسهیلات ازدواج را برطرف کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه قاچاق کالا توشه یک کوله‌بر و ته‌لنجی نیست، گفت: بلکه مربوط به قاچاقچیانی حرفه ای است که میلیاردی قاچاق می کنند، این موضوع حل شدنی است و شفاف‌سازی راهکاری برای مبارزه با تخلفات و فسادها ست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: راه اندازی یک سامانه جامع اطلاعاتی در کشور با حضور تمامی دستگاه‌ های ذی‌ربط  وانجام تمامی دادوستدها در آن راهکار مناسبی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی تاکید کرد: تمامی این موارد بدون نیاز به دست خارجی‌ها قابل‌حل است، برای گشودن گره‌های زندگی مردم هیچ نیازی به خارجی‌ها نبوده و نیست بلکه با اتکا به نیروهای توانمند و کارآمد داخلی محقق می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تأکید داشت: در عرصه‌ های مختلف از جمله کشاورزی مدرن و نوین، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی باید اقدامات جدی صورت بگیرد، در تجارت و ترانزیت کالا در منطقه سهم کشورمان چقدر است درحالی‌که امروزه امکانات در تمامی عرصه‌ ها وجود دارد و تنها مردم ما نیازمند منزلت و کرامت هستند و این کرامت را خداوند به آن‌ ها داده است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.