اصفهان- وزیر آموزش و پرورش نقش معلمان در در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بسیار مؤثر و کلیدی خواند.

معلمان نقش کلیدی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی صبح سه شنبه در مراسم «سپاس از معلم» که در جمع دانش آموزان و معلمان دبستان بیرجندی اصفهان برگزار شد، افزود: همه مسئولین آموزش و پرورش باید در شناساندن جایگاه واقعی آموزش و پرورش در جامعه تلاش کنند.

وی با تاکید براینکه هیچ شغلی قابل مقایسه با معلمی و هیچ کاری بهترازتدریس در مدرسه نیست، گفت: معلمی باید برگزیده شود که هم سواد علمی و هم سواد حرفه ای داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یک معلم ممکن است در مسیر شغلی خود با مشکل هایی مواجه باشد ولی عشق معلمی و ارزش این حرفه بسیاری از مشکل های او را هموار و انگیزه اش را بیش از پیش تقویت می کند.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید فضای شادابی را به دانش آموزان هدیه دهند، اظهارکرد: معلمان نباید نگران باشند که دانش آموزان محتوای آموزشی را فرا بگیرند بلکه کاری کنند که آنها از درس خواندن لذت برده و همیشه شاد و سرزنده باشند.

دانش آشتیانی اضافه کرد: محتوای آموزشی برای افراد مایوس و نا امید فایده ای ندارد ولی یک فرد امیدوار با نگرش مثبت بهتر می تواند محتواهای آموزشی را یاد بگیرد.

وی نقش معلمان در در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بسیار مؤثر و کلیدی خواند و گفت: نباید همه چیز دستوری و متمرکز باشد بلکه باید معلم در بسیاری از تصمیم سازی ها نقش داشته باشد تا بتواند آزادانه تفکرات درست خود را پیاده و اجرا کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دنیا بیشتر موارد آموزشی بویژه در سطح دبستان با تاکید بر درک بالا و برقرار کردن ارتباط با دانش آموزان است تا آنها بتوانند موضوع های درسی را بهتر فرا بگیرند.
وی یادآور شد: اگر استعداد دانش آموزان به مسیرهای درست هدایت شود، می توانیم زمینه ساز شکوفایی بهتر آنها در دوران آموزش باشیم.
به گزارش قدس، افتتاح کلینیک فرهنگیان و افتتاح سالن کنفرانس خانه معلم شماره ۳ اصفهان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه اش به اصفهان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.