مشهد- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ترجمه و توزیع آثار و احادیث امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف در ۶۵ کشور جهان با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد.

آثار و احادیث امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف در ۶۵ کشور ترجمه و توزیع می شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوذر ابراهیمی ترکمان در حاشیه دیدار با مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در گفتگو با خبرنگاران، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از هفتمین سال تأسیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را برعهده داشته و در طول سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و این بنیاد شکل گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به توافق صورت گرفته در این جلسه با مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا در سال ۱۳۹۶ ضمن توسعه همکاری‌ها بین سازمان و بنیاد، در جهت عمق‌بخشی به همکاری‌ها نیز گام برداشته شود. در این راستا توافق شد که این فعالیت‌ها بیشتر در زمینه‌های محتوایی و پژوهشی متمرکز شوند.

وی با تاکید بر اینکه ۸۵ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ۶۵ کشور در خدمت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای ترویج فرهنگ رضوی هستند، اظهار داشت: با همکاری بنیاد تلاش خواهیم کرد تا فعالیت‌های رضوی را در سال‌های آینده بر روی ترجمه و توزیع آثار و احادیث امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف در دنیا متمرکز کنیم.

ابراهیم ترکمان با اشاره به رونمایی پوسترهای مربوط به «اولین اجلاس جهانی خادمان فرهنگ رضوی» و «نخستین جشنواره عکس هشت»، خاطرنشان کرد: هر ساله کشورهای بیشتری را درگیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) کرده‌ایم؛ در عین حال در این جلسه با مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) پیشنهاد کردیم تا فعالیت‌ها در کشورهایی که ذاتاً شناخت از امام رضا(ع) در آنها بیشتر است، مانند آذربایجان، پاکستان، افغانستان، عراق، بیروت و هندوستان، بیشتر توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.