شهرکرد-رئیس کل دادگستری استان گفت: در مقام و جایگاه رفیع معلم همین بس که حضرت امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: کسی که به من یک حرف بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

رئیس کل دادگستری استان با مدیر و دبیران آموزشگاه دخترانه امام خمینی(ره) فرخشهر دیدار کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکر، همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم سید عبدالله موسوی رئیس کل دادگستری استان چهار محال و بختیاری به همراه تنی چند از معاونان ضمن حضور در آموزشگاه دخترانه امام خمینی(ره) فرخشهر و دیدار با مسئولان و دبیران این مرکز، فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به ایشان تبریک گفته و از زحمات همه خادمان عرصه فرهنگ و تعلیم تربیت تجلیل کردند.

 در این دیدار سید عبدالله موسوی طی سخنانی رشد و تعالی جامعه بشری را مرهون همت بی دریغ صاحبان اندیشه و دانایی عنوان نمود و انسان سازی و زندگی موفق فردا را روایتی از درس امروز ایشان دانست. ایشان معلمی را شغل آدم سازی و راه نجات بشریت از جهان پرتلاطم امروز برشمرد .

موسوی افزود: دغدغه یک معلم همواره این بوده که حیات و زندگانی بشر در مسیر ارزش ها و کرامات انسانی حرکت کند و انسانهایی متعهد و کارآمد زمام امور را در جامعه به دست گیرند و بر این اساس لازم است که بیش از پیش به این قشر تلاشگر و فرهنگی جامعه توجه شود. وی همچنین با اشاره به فرمایشات نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) پیرامون عظمت و جایگاه تعلیم و تربیت در دین اسلام خاطرنشان کرد

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: در مقام و جایگاه رفیع معلم همین بس که حضرت امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: کسی که به من یک حرف بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

سید عبدالله موسوی در خاتمه یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت و ایشان را یکی از شخصیتهای برجسته و کم نظیری دانست که در کسوت معلمی با نثار خون خویش به مصداق حدیث شریف «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» از دو ویژگی علم و شهادت بهره مند گردید.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: همگان بتوانند در راه آزادگی و حفظ ارزشهای انسانی و اسلامی رهرو شهیدان والا مقام به ویژه شهید مطهری باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.