تبریز- رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی گفت: فعالیت۹۹۰ مطب پزشکی و ۲۰۰ داروخانه و آزمایشگاه طبی در محدوده یک‌ونیم کیلومتری خیابان ۱۷ شهریور، عامل اصلی یکی از گره‌های اصلی ترافیک شهر است.

۶۴ درصد تصادفات درون‌شهری مربوط به عابران است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ناصر میکائیلی در مراسم آغاز طرح کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیک در دو مسیر منتخب ترافیکی تبریز،اظهار داشت: اعمال قانون بیش از یک حد رایج، برای مراجعان این قبیل مراکز که اغلب نیز از افراد بیمار هستند، مناسب نبوده و در صورت افراط، بازدارندگی خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین حل این معضل باید به صورت ریشه‌ای در دستور کار باشد.

رئیس پلیس راهور استان، یادآور شد: شهرداری تبریز از مدت‌ها پیش انتقال این مراکز به شهرک سلامت را در دستور کار قرار داده است که این اقدام با فراهم‌شدن زمینه‌های اجرایی، نقش کارسازی در تسهیل ترافیک مرکز شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به نوع خودروهای دخیل در تصادفات گفت: بر اساس بررسی‌ها، پراید به جهت میزان تردد و فراوانی خودرو بیشترین تصادفات فوتی و جرحی شهرهای استان را به خود اختصاص داده است.

 رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی  از کاهش ۱۰۰ نفری شمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری استان در پنج سال گذشته خبر داد و افزود: در سال ۹۰ شمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری ۲۸۹ نفر بود که این تعداد در سایه اقدامات ویژه شهرداری و تعامل سایر بخش‌های مرتبط، در سال ۹۵ با ارتقای توان ترافیکی، نظارتی و فرهنگی، به ۱۸۹ نفر رسیده است.

میکائیلی، تعداد تصادفات فوتی، خسارتی و جرحی سال ۹۵ را در جاده تهران ۱۸۴ نفر، کمربندی میانی ۱۱۳ نفر و چایکنار ۱۶۶ نفر عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور استان، با اشاره به این‌که  ۲۱ درصد از تصادفات شهر تبریز از ساعت ۱۲ تا ۱۵ رخ می‌دهد، اضافه کرد: بر اساس آمار تصادفات سال ۹۵، ۵۰ نفر از فوتی‌ها در لحظه بروز در صحنه تصادف و ۶۵ نفر نیز در حین انتقال به مراکز درمانی، جان خود را از دست داده اند که این امر از ضرورت تقویت اوژانس‌های ترافیکی حکایت دارد.

وی ادامه داد: ۶۴ درصد تصادفات درون‌شهری مربوط به عابران است که این امر، نشان‌دهنده ضرورت سوق‌دادن اقدامات ترافیکی به این حوزه و توجه ویژه به شاخص‌های فرهنگی ترافیک است.

میکائیلی با اشاره به تفکیک سنی آمار تصادف گفت: بر اساس بررسی‌ها، ۲۴ درصد تصادفات فوتی و جرحی، مربوط به رانندگان ۳۵ تا ۴۴ ساله است.

وی با اشاره به این‌که توسعه دوربین‌های ثابت و سیار از برنامه‌های مهم شهرداری تبریز در حوزه ترافیک است گفت: با توجه ویژه‌ای که شهردار تبریز به توسعه دوربین‌های هوشمند سطح شهر داشته است، برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، تصادفات جرحی کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس پلیس راهور استان، با اشاره به این‌که ۷۳ پل عابرگذر غیرمکانیزه در سطح شهر فعال است، گفت: با توجه به رِنج سنی تصادفات عابران پیاده که بیشتر از کودکان و سالخوردگان است، توسعه پل‌های مکانیزه، یک ضرورت ترافیکی در شهر تبریز به شمار می‌رود.

میکائیلی، با تاکید بر این که اقدامات سنتی و دستی، پاسخ‌گوی ضرورت‌های ترافیکی شهر نیست، بر لزوم هوشمندسازی برنامه‌های ترافیکی و توسعه سیستم‌های نوین تاکید کرد.

وی راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار را از برنامه‌های آتی پلیس ترافیکی شهر تبریز خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.