۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 525481

همه خبرهای محیط زیستی هم خبرهایی نیست که دل آدم را به درد بیاورد و بین این خبرهای ریز و درشت خوب و بد، چیزهایی هم پیدا می‌شود که با خواندن آن‌ها حس و حالت عوض می‌شود و متوجه می‌شوی که هنوز هم آدم‌های مهربانی هستند که بیش از آنچه ما فکر می‌کنیم، دلشان برای طبیعت و داشته‌های آن می‌سوزد.

 سپهر یونسی:  به عنوان خبرنگاری که دلش را با طبیعت گره زده است و طبیعت پناه و پناهگاه اوست، وظیفه خودم می‌دانم با انعکاس این گونه خبرها، این حس خوب را با دیگران شریک شوم به این امید که این اطلاع رسانی‌ها باعث شود دیگران هم تشویق به انجام کارهای خوب بشوند.

یکی از این خبرها می‌تواند این باشد؛ کلنگ ساخت نخستین پاسگاه محیط‌‍‌ بانی خیرساز در چهارمحال و بختیاری به زمین خورد. وقتی فردی دست به کار می‌شود تا یک پاسگاه محیط بانی بسازد، نشان از این دارد که عشق و علاقه اش به طبیعت، فراوان است و از طرفی به این نکته بسیار مهم هم واقف است که باید برای نگهداری از داشته‌های طبیعت کارهایی انجام داد و یکی از این کارهای حفاظتی در موضوع محیط زیست، می‌تواند ساخت یک پاسگاه باشد که بسیار هم لازم است.

دو هموطنی که ساخت این پاسگاه را با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با کمک یکدیگر آغاز کرده‌اند، بی‌شک کاری بزرگ را انجام می‌دهند چرا که با ساخت این پاسگاه در منطقه شکار ممنوع «خدا آفرین» با مساحت ۴۹ هزار و ۳۰۰ هکتار، گامی بزرگ در راه حفاظت از گونه‌های مختلف حیات وحش برداشته‌اند.

مردم ما نشان داده‌اند در صورت توجیه درست مسئله از طرف مدیران، در کارهای خیر پیش قدم می‌شوند؛ از ساخت مدرسه و مسجد و کتابخانه گرفته تا ساخت مسکن برای نیازمندان و حالا در سال‌های اخیر هم وارد فعالیت‌های خیرخواهانه در این حوزه شده اند که باید آن را قدر دانست و از آن‌ها حمایت کرد و در راه فرهنگسازی بیشتر در این حوزه گام برداشت؛ چرا که در دین ما، هم احترام به طبیعت توصیه شده است و هم مهربانی با حیوانات و درختان و این تأکیدها می‌تواند کمکی باشد برای انجام کارهای بزرگ در این حوزه.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.