۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 525509

شاهد عینی؛ معصومه ابتکار

خبرنگار/ ادعای اسحاق جهانگیری در مناظره اول- درباره مساله زباله در تهران- در حالی مطرح شد که معصومه ابتکار، مهمان ویژه و یک سخنران مراسم گشایش کارخانه تولید برق از زباله‌های تهران بود. این کارخانه‌ در سال 93، در کیلومتر 23 جاده تهران ـ قم راه‌اندازی شد که روزانه 200 تن زباله می‌سوزاند و «3 مگاوات برق» تولید می کند.

مناعت طبعِ فیلیپینی

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته ایندیپندنت، دوترته- رئیس جمهور فیلیپین- در پاسخ به دعوت ترامپ برای سفر به کاخ سفید گفت: سرم شلوغ است. نمی توانم قول بدهم. شاید این دعوت را رد کنم.

"او" حرّاف نیست

راه سوم/ حجت الاسلام پناهیان در قم در پاسخ به انتقاد کسانی که می گویند، رئیسی باید بیشتر خودش را در مناظره ها نشان دهد، گفت: اینکه ایشان بخواهند حرّاف باشند و در مناظره شلاقی برخورد کنند و مردم را با کلمات فریب بدهند، ایشان چنین کاری را بلد نیست.

افشاگری دهباشی درباره سانتریفیوژها و کلید

قدس/ حسین دهباشی- سازنده فیلم‌های تبلیغاتی حجت‌الاسلام حسن روحانی- در سال 92 که به ریاست‌جمهوری او انجامید، درباره فیلم‌ها و سناریوی تبلیغاتی روحانی در سال 92، سخن گفته است.  او که تاریخ‌پژوه و مستندساز است، در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید: جمله‌ "هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم" را من طراحی کردم.  دهباشی همچنین به روز حضور آقای روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: بنای ما این بود که وقتی روبروی آقای عابدینی-مجری- قرار گرفت، هرچه عابدینی می‌گوید رها کنیم و به تلویزیون حمله کنیم. دهباشی می گوید: شعار «کلید» به جوک تبدیل شد. او روایت می‌کند که حجت‌الاسلام روحانی با رنجیدگی می‌گفت: کار «خیلی لوس»ی بود. دهباشی درباره این جمله روحانی در آن فیلم که می‌گفت: "من سالهاست وقتی بین منزل و اداره رفت و آمد می کنم و مردم را می بینم و چهره‌ها را مطالعه می‌کنم می بینم چقدر گرفته و چقدر عبوس است و خنده در چهره‌ها نیست"، می گوید که  این جمله را نیز خودش (دهباشی) به او یاد داده بود.

دولت جواب نمی دهد

برنانیوز/ سیدمصطفی هاشمی طبا- نامزد انتخابات ریاست جمهوری- در گفت و گو با رادیو ایران می گوید: وقتی به دولت می گویم چرا این قدر واردات داریم، جواب نمی‌دهند! او می افزاید: ۳۰ میلیارد دلار برای سفر تفریحی صرف کردیم و ۴۰ میلیارد دلار برای خرید بنزین و ۲۵۰ هزار میلیارد  تومان هم برای یارانه دادیم.

چرا نتوانست؟

آذرقلم/ فاطمه راکعی-دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش- در جمع اصلاح طلبان تبریز با اشاره به اینکه در مناظره اول، چرا رئیس‌جمهور نتوانست به خوبی پاسخ برخی‌ها را بدهد، گفت: در جواب آنها می گویم، روحانی یک اعتدال‌گرا است.

متلک به اوباما

ایسنا/ به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در مصاحبه ای در مورد ترسیم خط قرمز برای پیونگ یانگ گفت: من مثل اوباما نیستم که روی شن و ماسه خط قرمز ترسیم کنم، اگر ناچار باشم برخورد می کنم.

گاف تازه ترامپ

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش ای پی، ترامپ درباره جنگ‌های داخلی آمریکا ادعا کرد: جکسون-رئیس جمهور قرن نوزدهم آمریکا- بابت این جنگ‌ها خشمگین بود. این در حالی است که جکسون، 16 سال پیش از آغاز جنگ‌های داخلی آمریکا مرده بود!

شوخی و خنده‌دار !؟

دیده بان ایران/ عباس عبدی- فعال سیاسی اصلاح‌طلب- می گید: پس از برجام حدود 700 هزار شغل ایجاد شد اما این که می گویند، ما می توانیم یک و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم، شوخی و خنده دار است.

نه به قالیباف

فارس/ افرادی در پوشش تیم افکارسنجی بابیان پرسش‌های جهت‌دار درباره مسائل شهر تهران درصدد تهیه بسته‌ تخریبی با نام «نه به قالیباف» هستند.

برنامه ضد سلامت

ایسنا/ خبرگزارش فرانسه نوشت: ترامپ با انتقاد و «بدمزه» خواندن برنامه «غذای سالم» میشل اوباما که با انگیزه ارائه خوراکی های سالم تر در مدرسه های آمریکا اجرا شده بود، آن را متوقف کرد.

احتمال باخت

راه سوم/ روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز می نویسد: تحلیلگران  بر این باورند احتمال باخت روحانی در این دور از رقابت‌ها بالا است.

مصاحبه نیمه‌کاره

الف/ به گزارش «سی اِن اِن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از اصرار یک مجری برای توضیح درباره ادعایِ وی که اوباما مکالمات او را شنود می کرده، مصاحبه با این شبکه را نیمه‌ کاره رها کرد و از استودیو بیرون رفت.

رفتار تامل برانگیز توییتر

مهر/  شبکه توئیتر - در اقدامی تامل برانگیز- صفحه رسمی حضرت آیت الله خامنه - رهبر معظم انقلاب اسلامی- را که به زبان عربی بود، بَست.

توییت معنادار

مهر/ محسن رضایی- دبیر مجمع تشخیص مصلحت- در توییتر نوشت: ایجاد ۵ میلیون شغل شدنی است.

تغییر سیاست؟

ایسنا/ ترامپ که پیشتر درباره سلامت روانی کیم جونگ اون صحبت کرده بود، درپی افزایش تنش  بر سر برنامه اتمی کره شمالی، اکنون دیدار با رهبر کره شمالی را «باعث افتخار» می داند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.