شرکت آمریکایی هواپیماسازی بوئینگ از شرکت کانادایی بمباردیر به خاطر فروش ۱۳ میلیون دلاری زیر قیمت هواپیماهای خود در بازار آمریکا به دادگاه شکایت کرد.

شکایت عجیب بوئینگ/بمباردیر متهم به ارزان فروشی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، پایگاه خبری فلایت گلوبال نوشت: شرکت آمریکایی سازنده هواپیما بوئینگ، از شرکت همتای خود در کانادا ـ بمباردیر ـ به دلیل ارزان فروشی محصولات به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد.

در این دادخواست که از سوی اتاق بازرگانی آمریکا و کمیسیون تجارت خارجی این کشور نیز حمایت می شود، آمده: شرکت بوئینگ در کمپینی عجیب و تهاجمی به فروش هواپیماهای CSeries (سری سی) با قیمتی به شدت پایین تر از قیمت تمام شدۀ تولید، اقدام کرده است.

همچنین در این دادخواست آمده که بمباردیر هواپیماهایی که قیمت تمام شده ساخت آنها، ۳۳ میلیون دلار است را به قیمت ۲۰ میلیون دلار در بازار آمریکا می فروشد تا بازار خرید و فروش هواپیما در این کشور را در دست بگیرد.

بوئینگ در این دادخواست با متهم کردن دولت کانادا به حمایت مالی از شرکت بمباردیر آورده است: تورنتو با پرداخت یارانه های سنگین به این شرکت، آنها را در فروش محصولات خود با قیمت هایی که به نابودی بوئینگ می انجامد، کمک می کند. ضمن اینکه محصولات سری سی بمباردیر با بوئینگ های «۷۰۰» و «مکس» رقابت مستقیم دارند.

گفتنی است شرکت بمباردیر به زودی یارانه دولتی ۳ میلیارد دلاری از دولت مرکزی کانادا دریافت می کند. این شرکت در سال ۲۰۰۵ نیز صدها میلیون دلار از تورنتو، دولت ایالت کبک و دولت انگلیس کمک مالی دریافت کرده بود. همچنین در ۲۰۱۵ نیز مقامات ایالت کبک (در کانادا) به بمباردیر مبلغ ۲ و نیم میلیارد دلار کمک مالی کرده بودند.

در مقابل نیز بمباردیر با بیان اینکه ساختار اقتصادی آمریکا، سرمایه داری و اقتصاد کانادا، سوسیالیستی و دولت محور است، اعلام کرده: حمایت های دولت کانادا از این شرکت، کاملا قانونی بوده و همگی در قوانین مصوب پارلمان این کشور به رسمیت شناخته شده اند.

گفتنی است شرکت بمباردیر در حال حاضر سرمایه گذاری سنگینی در آمریکا دارد به گونه ای که ۷ هزار نیروی کار آمریکایی در ۱۷ ایالت، حقوق بگیر بمباردیر هستند و عمده فعالیت آن نیز بخش های حمل و نقلی به خصوص ریلی و هوافضاست. همچنین در طول سال های اخیر این شرکت با پرداخت ۳ میلیارد دلار به کارمندان آمریکایی خود در ۴۸ ایالت این کشور، توانسته فرصت های شغلی متعددی ایجاد کند.

به نظر می رسد شکایت بوئینگ از بمباردیر در ادامه شکایت برزیل از این شرکت کانادایی به سازمان تجارت جهانی بود که خواستار برخورد با اقدامات تورنتو در حمایت های بی حد و اندازه از بمباردیر در طول سال های اخیر بوده است. برزیل هواپیمای امبرائر می سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.