کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرایط معیشتی و اقتصادی در بین خانواده‌ها، عرصه را برای بسیاری از مردم تنگ کرده است.

شرایط اقتصادی عرصه را برای بسیاری از مردم تنگ کرده/ در برخورد با فساد خط قرمزی نخواهیم داشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در ادامه سفر کوتاه خود به کرمانشاه در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، از استقبال باشکوه مردم کرمانشاه تشکر کرد و گفت: من می‌دانم که این ابراز احساسات و عواطف به مربوط به یک خدمتگذار مربوط می شود چرا بنده طلبه هیچ هویتی غیر از خدمت به نظام ندارم.

وی با بیان اینکه انچه که سایه جنگ را از سر کشور برداشته رشادت‌های مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بوده است، تاکید کرد: ما در کنار افتخاراتی که کسب کرده‌ایم، با کاستی‌ها و مشکلات زیادی مواجه هستیم؛ شرایط معیشتی  و اقتصادی در بین خانواده‌ها، عرصه را برای بسیاری از مردم تنگ کرده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وضع موجود با توجه به ثروتمند بودن کشور قابل قبول نیست، تاکید کرد: امروز شاهد وضعیت نامطلوب اشتغال هستیم و این شرایط شایسته مردم ما نیست؛ آنچه ما می توانیم رصد کنیم آن است که اگر  نگاه درست نشود، وضعیت تغییر نخواهد کرد.

رئیسی گفت: 70 درصد اقتصاد ما اقتصاد دولتی است که این اشکال بزرگی است؛ دولت باید ناظر و حامی باشد نه اینکه تصدی‌گر اقتصادی باشد؛ باید نقش مردم را در اقتصاد افزایش دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نقدیندگی کشور به جای آنکه در اختیار تولید باشد، در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که پول مردم را سرمایه‌گذاری کرده و سودشان را می‌خورند.

وی اضافه کرد: مجلس، پیشنهاد وام ده میلیونی را برای ازدواج جوان‌ها داد اما دولت نظری دیگری داشت ولی بالاخره مصوب شد حالا بیش از 500 هزار جوان در صف وام هستند؛ می‌گویند اعتبار نیست ما می‌گوییم خُب تنها از 2 نفری که پول‌ها را برده‌اند و نمی‌دهند، پول را پس بگیرید می‌توانید به 500 هزار جوان وام ازدواج بدهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقایانی که می‌گفتند امکان تحویل مسکن مهر  نیست چطور الان که در شرایط انتخابات هستیم؛ می‌گویند تا پایان سال تحویل می دهیم؟ اگر راست می گویند پس نشان می دهد که این امکان بوده اما آقایان در مسکن مهر کم کاری کرده  مردم را رنج داده اند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه می تواند در گردش مالی و ترانزیت منطقه نقش داشته باشد، به وضعیت بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت که وضعیت کنونی معیشتی حاصل ضعف مدیریت دستگاه اجرایی است.

رئیسی اظهار داشت: بازهم می گویم که کشور به اندازه کافی امکانات و منابع دارد و مشکل ضعف در مدیریت اقتصادی و اجرایی است؛ کار کارشناسی درباره استان ها کرده ایم و می گویم اگر با عزم و اراده و قطع امید از اینکه دشمن که کاری برای ما نخواهد کرد، می‌توان مشکل را حل کرد.

وی گفت: وقتی می‌گویم باید با فرار مالیاتی برخورد شود اقایان سراغ کولبرها می‌روند و از کاسب های معمولی به صورت پیاپی مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند؛ نه، منظورمان آن کسانی است که کانتینر کانتینر قاچاق می‌کنند و درآمد میلیاردی دارند و تن به مالیات هم نمی‌دهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما باید با یک سازوکار، بیت المال را محکم کنیم تا اگر کسی خواست دستش را کج کند اصلا نتواند نه اینکه هر چند وقت یک بار مردم بشوند آن جا و اینجا فساد شده است؛ من اطمینان می‌دهم که فساد را در نظام اداری ریشه کن خواهم کرد؛ مردم بدانند که در برخورد با فساد خط قرمزی نخواهیم داشت.

وی با  بیان اینکه کرمانشاه داری بالاترین نرخ  بیکاری در کشور است، گفت: جوان حق دارد که بگوید من در دانشگاه این کشور درس  خوانده‌ ام اما  کار ندارم.

رئیسی با بیان اینکه، مطالبه کار و شغل حق مردم است  و باید این حق را دریابیم، افزود: مردم ما بسیار نجیب هستند؛ اینکه می‌گویند کار می‌خواهیم حق دارند. خُب در همین دانشگاه کشور درس خوانده‌اند اما شغل ندارند.

وی گفت: کسانی که مدام ایراد می گیرند، می‌گویند نمی شود، نمی توانیم برای جوانان شغال ایجاد کرد، بگویند نمی خواهیم مشکل مردم را حل کنیم بهتر است رسما بگویند که نمی توانیم؛ ما به صراحت می گویم که هم می خواهیم، هم می دانیم  هم می توانیم و اگر شما نمی توانید بهانه نیاورید صریح به مردم بگویید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: تا زمانی که تحول در مدیریت اجرایی صورت نگیرید تحولات دیگر ممکن نخواهد بود؛ گام اساسی همان گامی است که باید مردم بردارند؛ در این انتخابات سرنوشت ساز و در این وضعیت که خداوند عنایت کرد و حضرت رضا لطف کرد، مرا به جاروکشی قبول کرد، مطلقا دنبال ریاست نبودم اما حالا آمده ام خودم را عرضه کنم به همه مردم ایران، شیعه  و سنی با هر گرایش و گویش تصمیم بگیرند؛ حرف ما این است ما در دنیا نام آور هستیم اما نمی توانیم مشکل کرمانشاه را حل کنیم؟ این قابل قبول نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.