سارا خادم الشریعه با اشاره به اینکه سال میلادی جاری آخرین سال حضورش در رده سنی جوانان شطرنج است، گفت: می خواهم این حضور را با مدال طلای مسابقات جهانی تمام کنم.

تصمیمی که دختر شطرنجباز ایران گرفته است/ کسب آخرین طلا در اوج جوانی!

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات شطرنج جوانان آسیا در حالی از روز گذشته به میزبانی ایران و در شیراز آغاز شد که سارا خادم الشریعه یکی از غایبان بزرگ این رقابت ها در بخش بانوان است. وی به خاطر حضور در مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا که به میزبانی چین برگزار می شود، از شرکت در مسابقات شیراز انصراف داد اما با این حال قصد دارد در رقابت های قهرمانی جوانان جهان شرکت داشته باشد .

این بانوی شطرنجباز ایران در گفتگو با مهر در مورد غیبتش در مسابقات جوانان آسیا گفت: قصد داشتم در این رقابت ها شرکت کنم اما به خاطر مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا که یک روز پس از اتمام مسابقات شیراز در چین آغاز می شود، مجبور شدم آن را از برنامه ام خارج کنم. از نظر فنی مسابقات چین برای من بهتر بود و به همین خاطر تصمیم گرفتم در این رقابت ها شرکت داشته باشم.

وی که در نماینده شطرنج کشورمان در رقابت های گرندپری بانوان جهان بود، با اشاره به اینکه همزمان با پایان سال میلادی جاری دوره حضورش در رقابت های زیر ۲۰ سال (جوانان) هم تمام می شود، خاطرنشان کرد: آخرین حضورم در رقابت های رده سنی جوانان مربوط به دو سال پیش می شود که در مسابقات هند شرکت کردم و مدال نقره هم گرفتم. از آن زمان در رقابت های رده سنی جوانان حاضر نبودم اما قطعا آخرین فرصتم را برای حضور در این رده سنی از دست نمی دهم.

خادم الشریعه تاکید کرد: مسابقات جهانی جوانان ایتالیا آخرین فرصت من برای حضور در مسابقات رده سنی جوانان است. قطعا در این رقابت ها حاضر خواهم شد و مصمم هم هستم بهترین نتیجه را بگیرم. من مدال نقره این رقابت ها را دارم و می خواهم امسال طلای جهانی جوانان را کسب کنم و اینگونه حضورم در رده سنی جوانان را تمام کنم. 

این شطرنجباز ادامه داد: تا زمان مسابقات جهانی ایتالیا فرصت لازم برای آماده سازی را دارم. قبل از آن هم باید در رقابت های داخل سالن آسیا شرکت کنم. در مجموع مصمم هستم با آمادگی کامل به ایتالیا بروم تا با مدال طلا بازگردم.

وی همچنین در مورد مسابقات انفرادی آسیا گفت: این رقابت ها از این حیث اهمیت دارد که انتخابی مسابقات جهانی هم به حساب می آید. البته به جز این رقابت ها می توانیم از حضور در رقابتهای غرب آسیا که اتفاقا میزبانی آن به ایران داده شده نیز سهمیه جهانی بگیریم اما خیلی بهتر است که از همین مسابقات چین صاحب سهمیه شوم. اینگونه چه بسا در مسابقات ایران (غرب آسیا) هم کسب سهمیه کنیم و در کل دو نماینده در رقابت های جهانی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.