قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: امید به آینده انسان را وادار به پیشرفت می‌کند اما یاس سبب فرار از مسئولیت‌ها می‌شود از همین رو کاندیداها باید مردم را امیدوار کنند.

کاندیداهای ریاست جمهوری مردم را نسبت به آینده ناامید نکنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در شبستان مسجد اعظم قم، با اشاره به اینکه امیدوارم کاندیداهایی که در مناظرات شرکت می‌کنند و در برنامه‌های انتخاباتی خود ۳ نکته را باید مورد توجه داشته باشند اظهار داشت: نخست اینکه کاندیداها مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند آن‌قدر حجم مشکلات را زیاد بیان نکنند که مردم امیدی به آینده نداشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه امید چرخ اجتماع را به حرکت وا می‌دارد افزود: امید به آینده انسان را وادار به پیشرفت می‌کند اما یاس سبب فرار از مسئولیت‌ها می‌شود از همین رو کاندیداها باید مردم را امیدوار کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه شیوه انتقاداتی کاندیداها را به‌عنوان دومین نکته مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید انتقادات یک طرفه باشد باید اقدامات مثبت هم بیان شود، اینکه فقط نقطه‌های سیاه و ضعف بیان شود کار درستی نیست.

به گفته وی سومین نکته اینکه همه مشکلات را محدود به مشکلات اقتصادی کردن اشتباه است در حالی‌که همه مسائل اقتصادی نیست، پرونده‌های دادگستری و جرایم را که بستر آن فضای مجازی است را ببینند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مسئولان اعلام کردند ۶۰ درصد پرونده‌های دادگستری از شبکه‌های مجازی سرچشمه می‌گیرد عنوان کرد: کاندیداها باید برای کاهش پرونده‌های دادگستری، طلاق، حیف و میل‌ها برنامه داشته باشند و بدانند غیر از مسائل اقتصادی مشکلات دیگر هم داریم. اگر چه امروز مشکل اصلی مسائل اقتصادی است اما مرتبط با دیگر مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.