بجنورد- رئیس اتحادیه فرش و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر عدم وجود بازار فروش مناسب مهمترین مشکل تولیدکنندگان فرش دستبافت خراسان شمالی است.

بازاریابی مهمترین مشکل فرش دستبافت خراسان شمالی است

حسین ایزانلو در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار کرد: خراسان‌ شمالی یکی از استان‌ های تولید کننده فرش است و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی گفت: نبود بازار فروش مناسب، سخت گیری بانک ها و ... از جمله مهمترین مشکلات تولیدکنندگان فرش دستبافت خراسان شمالی است که باید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این مشکلات کاهش و مرتفع شود.

ایزانلو با اشاره به مزیت های اقتصادی فرش دستبافت افزود: توجه به این حوزه و رفع مسائل آن باعث اشتغالزایی بیشتر و رونق این بخش در استان خواهد شد.

به گفته وی وضعیت فرش دستبافت استان هم اکنون ثابت بوده و پیشرفت و پسرفتی نسبتی به سنوات گذشته نداشته است.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت فرش استان باید مطابق با سلیقه بازار و رعایت استانداردهای لازم پیش رفت و باید بافندگان و افراد مرتبط با حوزه فرش با همکاری یکدیگر ضمن حفظ اصالت و نقش فرشی مطابق با استانداردها، سلایق، با کیفیت، به دور از مشکلات زیست محیطی و ... تولید کنند.

ایزانلو گفت: باید زمینه حضور تاجران فرش استان در نمایشگاه‌های فرش فراهم شود چراکه این امر کمک شایانی در امر بازاریابی فرش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای اینکه یک تاجر فرش در یک نمایشگاه حضور یابد باید تمامی هزینه‌های خود را پرداخت کند اما هزینه حضور در یک نمایشگاه بالاست و باید دولت در این زمینه کمک کند.

رئیس اتحادیه فرش و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: تبلیغ فرش دستبافت استان در رسانه‌ها و صدا و سیما به منظور آشنایی بیشتر مردم با این محصول، کمک خوبی در امر بازاریابی خواهد بود.

ایزانلو گفت: این در حالیست که هزینه انتشار آگهی در صدا و سیما بسیار بالاست که باید این موضوع نیز مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.