بجنورد- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای پیشگیری از معضلات اجتماعی و آسیب‌های اخلاقی است.

زبان هنر بهترین ابزار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، در نشست مدیران، معاونان و کارشناسان حوزه هنری و دادگستری استان که به‌منظور ارتقای همکاری و تفاهم این دو نهاد برگزار شد، اظهار کرد: هنر بهترین ظرفیت برای انتقال همه مفاهیم به مخاطبان است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم پیام‌ها و ارزش‌ها را در قالب هنر منتقل کرده و از این طریق برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم، اضافه کرد: می‌توان با زبان هنر بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی را طرح و رفع کرد.

قاضی‌القضات خراسان شمالی با اشاره به اینکه هنر جایگاه والایی در زندگی بشر داشته و نقش و تأثیرگذاری آن بر کسی پوشیده نیست، افزود: هنر زبان مشترکی است که همه به آن نیاز دارند و زبانی است که می‌تواند به‌سرعت مفاهیم گوناگون را منتقل کند.

حجت‌الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: ظرفیت در انتقال همه مفاهیم و نیازهای جامعه با استفاده از رشته‌های مختلف هنری بسیار بالا است؛ ازاین‌رو باید سرمایه‌گذاری دستگاه‌های مختلف برای بخش فرهنگ و هنر افزایش یابد.

وی در ادامه با تأکید بر تولید کارهای فاخر و ماندگار هنری برای تأثیرگذاری بیشتر، اضافه کرد: کار فاخر هنری که بر اساس اولویت‌های موجود درزمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی تولید شده باشد، تأثیرگذاری ویژه‌ای در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه اولویت دستگاه قضایی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: بدون شک پیشگیری مقدم بر درمان است و اگرچه کار ما در دستگاه قضایی وجه درمان است؛ اما خود درمان جنبه پیشگیری هم دارد.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته نگاه این بود که جنبه پیشگیری دستگاه قضایی همان اجرای درست قانون و مجازات متخلفان برای عبرت گیری سایر افراد و درنتیجه پیشگیری از جرائم است و کمتر به پیشگیری فرهنگی پرداخته می‌شد؛ اما اکنون توجه به این بخش در دستگاه قضایی به‌صورت چشمگیری افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: در این راستا هنرمندان و فعالان بخش فرهنگ و هنر نقش ویژه‌ای داشته و می‌توانند با تولیدات هنری مختلف، رسالت خود را برای سالم سازی جامعه و کاستن از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ایفا کنند.

غالب مشکلات و معضلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد

رییس حوزه هنری خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به روند تشکیل حوزه هنری و خدمات این نهاد در نظام اسلامی، اظهار کرد: تولید آثار فاخر دینی و شناسایی استعدادهای جوان و سعی برای ارتقای کمی و کیفی آنها از اولویت¬های این نهاد محسوب می‌شود.

وحید نمازی، در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی که سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، سعی کردیم فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر به این سمت هدایت شوند؛ زیرا هیچ زبانی نمی‌تواند همانند زبان هنر تأثیرگذار باشد.

نمازی با اشاره به ظرفیت ویژه هنرمندان در استان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: غالب مشکلات و معضلات اجتماعی ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد و حوزه هنری می¬تواند برای پیشگیری از این مسائل نقش¬آفرینی کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیازمند همکاری و تشریک مساعی دستگاه‌های مختلف است، ادامه داد: حوزه هنری تا حدی به این زمینه ورود کرده و آثار هنری مختلفی را با موضوع مسائل اجتماعی تولید و جشنواره‌های متعددی را برگزار کرده است؛ اما موفقیت در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی همه نهادهای فرهنگی و هنری در قالب تفاهم¬نامه مشخص و ویژه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.