اهواز- نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: نخلستان های شادگان بدلیل بروز بیماری در معرض نابودی قرار دارند.

شادگان از بی توجهی مسئولان می سوزد و می سازد

علیرضا لعل اکبری: نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: نخلستان های شادگان بدلیل بروز بیماری در معرض نابودی قرار دارند.

مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بیماری خشکیدگی برگ نخل مدتی است که نخلستانهای شهرستان را در بر گرفته و چنانچه با این بیماری مبارزه نشود، دیگر نخلستان های خوزستان نیز از بین خواهد رفت.

گسترش بیماری بدلیل غفلت مسوولان

وی خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته و بدلیل غفلت برخی مسوولان این بیماری پیشرفت کرده است.

وی اظهارداشت: در بازدیدی که به تازگی از منطقه انجام شده موضوع بار دیگر با معاون استاندار و مدیرکل بحران استان مطرح و نسبت به رسیدگی این موضوع تاکید شد.

ناصری نژاد افزود: مسوولان مبارزه با آفات کشاورزی در استان، بیماریی که نخلستان های شادگان را در برگرفته را نوعی ویروس عنوان می کنند و می گویند در حال تحقیق این موضوع هستیم، اما متاسفانه روند این تحقیق از سوی آنان به کندی پیش می رود و این وضعیت، نوشدارویی پس از مرگ سهراب خواهد بود.

آب آلوده نخلستان ها را تهدید می کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان منطقه گفت: کمبود آب کشاورزی و خشکسالی از یک سو و شوری آب رودخانه جراحی بخاطر وجود پسابهای کشاورزی بالا دست از اصلی ترین مشکل کشاورزان شادگان است.

وی اظهار داشت: میزان آلودگی آب کشاورزی در برخی نقاط با ای پی ۱۰ هزار گزارش شده که این میزان برای محصولات کشاورزی و نخلستان های شادگان  کشنده است.

وی تعداد نخل های منطقه را حدود ۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: چنانچه در روند رفع این مشکل تسریع نشود شاهد از بین رفتن نخلستان ها و ثروت ملی خواهیم بود.

پروژه ای که متروکه شد

نماینده مردم شادگان در مجلس به وضعیت راههای حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: راه اصلی بین دارخوین به شادگان تا راه خور دورق جاده ای بسیار باریک است و همین امر تصادفات ناگواری را رقم می زند.

ناصری نژاد افزود: هر هفته شاهد مرگ و میر هموطنانمان در این مسیر هسیتم و ضروریست هرچه زودتر این جاده عریض تر ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸ سال پیش پروژه تعریض این جاده مطرح شد اما متاسفانه طی این سالها اقدام لازم صورت نگرفته و پروژه به متروکه تبدیل شده است.

ناصر نژاد اظهار داشت: به تازگی اجرای این پروژه شروع شده اما کار بکندی پیش می رود.

تخصیص قطره چکانی اعتبارات

نماینده شادگان در مجلس با اشاره به پروژه های روستایی منطقه گفت: کارهایی در این مناطق صورت گرفته و با اعتباری که از درآمد نفت در این خصوص اختصاص یافته عملیات ساخت در روستاها در حال اجراست.

وی تصریح کرد: بدلیل اینکه اعتبارات بصورت قطره چکانی تخصیص می یابد، پروژه ها با کندی انجام می شود.

مسکن مهر شادگان رها شده

ناصری نژاد پروژه های ناتمام شادگان را یادآور شد و گفت: مسکن مهر شهرستان ازجمله پروژه های نیمه تمامی است که مدتهاست رها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از قسمتهای مسکن مهر شاهد تخریب بناهای ساخته شده هستیم و بسیاری از مصالح و آهن آلات این پروژه به سرقت رفته است.

ناصری نژاد با اظهار گلایه از مسوولان مسکن مهر شادگان گفت: درخواست های مکرری برای احیاء پروژه از مسوولان صورت گرفته اما هیچ نتیجه ای بدنبال نداشت و جای تاسف است که شاهد حیف و میل شدن پولهای مردم در این پروژه هستیم و کسی جوابگو نیست.

ساخت تصفیه خانه ای که به کندی پیش می رود

نماینده مردم شادگان در مجلس مشکل کیفیت و کمیت آب شرب شهرستان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: بدلیل اینکه ساخت تصفیه خانه شهرستان متوقف شده است شهروندان با مشکل آب آشامیدنی روبرو هستند.

وی افزود: ورود فاضلاب خام به مزارع، باغ ها، نخلستان ها و مراتع چرای دام ها را یادآور شد و اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه شادگان از ضروریات است هرچند که با فاینانس چین این پروژه شروع شده اما متاسفانه از پیشرفت خوبی برخوردار نیست و نفوذ فاضلاب سلامتی مردم و دام ها و محصولات کشاورزی را تهدید می کند.

برخی مسوولان دلسوز نیستند

عضو کمیسیون انژی مجلس تاکید کرد: مشکل اصلی اینست که برخی از مسوولان دلسوز نیستند و تعهد و پیگیری که از آنها انتظار می رود دیده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس وظیفه صرف وقت بر روی مسایل کلان کشور را برعهده دارند اما عملا کارهای خرد حوزه انتخابیه خود را مجبور هستند دنبال کنند و چنانچه پیگیری صورت نگیرد ممکنست پروژه ای سالها روی زمین بماند و کسی سراغ آن را نگیرد.

ناصری نژاد گفت: حداقل از مسوولان انتظار می رود در آستانه انتخابات از این بی تفاوت دربیایند و مسوولیت خود را ادا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    😔بخدا چیزی نخواستیم اب ک نیست کار نیست وضعیت جادها افتظاح ی موتر داری از چاه چله جاده ها خراب میشه به کی گلایه کنیم یا بگیم نمیدونم خدا به حالمون رحم کنه ی بارانی بیاد نجاتمون بده