عضو تیم ملی دوومیدانی ایران از شرایطی که برایش بوجود آمده راضی نیست و از فدراسیون گلایه دارد.

فدراسیون به حرفش عمل نکرد/ حقوق مربی‌ام را نمی‌دهند و می‌گویند جوان است

قدس آنلاین - گروه ورزشی: عصبانی است و ناراحت. بیشتر از اینکه خط خورده، از این ناراحت است که طبق آنچه گفته شده، با او رفتار نشده است. دومین مرد سریع دنیا که چند روز قبل در رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا شرکت کرد اما به خاطر مصدومیت به اخر خط نرسید و زودتر از موعد به ایران برگشت، حالا از فهرست نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی خط خورده و همین موضوع ناراحتی‌اش را در پی دارد. گلایه رضا قاسمی از اینست که چرا قبل از رسیدن نتیجه     «ام آر ای»‌اش درباره او این تصمیم گرفته شده است. دونده 100 متر ایران در مسیر بازگشت به اصفهان است که چند دقیقه‌ای با او همکلام می‌شویم.

از تیم اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی خط خوردی؛ در حالیکه قبلا عنوان شده بود جزو نفرات اعزامی هستی.

جالب است که من خبر را از روی سایت ها و خبرگزاری‌ها متوجه شدم.در حالیکه قرار بود ابتدا نتیجه ام آر آی من اعلام شود و بعد بر اساس آن تصمیم بگیرند. گویا کمیته فنی عجله داشته و نمی‌توانسته دو – سه روز صبر کند.

به نظر از این اتفاق خیلی نارحت هستی؟

من  قبلا هم مدال این رقابت ها را به دست اورده بودم و این رویداد را تجربه کرده بودم. ناراحتی‌ام از روشی است که فدراسیون پیش گرفته است.

گفته شد که دکتر اردیبهشت که رییس کمیته پزشکی فدراسیون هستند، در این رابطه نظر داده اند.

دکتر اردیبهشت من را معاینه کردند و من مقابل ایشون حرکت‌هایم را بدون درد انجام دادم. اما قرار بود یک متخصص نظر بدهند.

شما در جایزه بزرگ آسیا به خاطر مصدومیت نتوانستی مسابقه بدهی و همین موضوع حتما فدراسیون را مجاب کرده است.

مسابقه جایزه بزرگ برای چند روز قبل بود و تا زمان رقابت‌های کشورهای اسلامی هم حدود 15 روز زمان داریم. بنابراین فرصت لازم برای رفع دردهای کم به جا مانده را داشتم. من روی این رقابت ها حساب ویژه‌ای باز کرده بودم. سطح رقابت‌های دوومیدانی بازی های کشورهای اسلامی به خاطر حضور دونده های آفریقایی بسیار بالاست و این رقابت‌ پیش از قهرمانی آسیا، می‌توانست کمک زیادی به من کند. با این حال اصرار ندارم در صورت مصدومیت بروم. فقط می‌خواستم نظر کارشناسانه درباره‌ام بدهند.

به خاطر این دلخوری است که به اصفهان برمی‌گردی؟

وقتی فدراسیون هیچ هزینه‌ای برای درمانم پرداخت نمی‌کند، چرا در تهران بمانم. در این صورت هزینه اقامت و تغذیه هم به هزینه‌هایم اضافه می‌شود. فدراسیون هنوز فاکتورهای درمانم که مربوط به قبل از المپیک بوده را پرداخت نکرده و امیدی هم ندارم این فاکتورهای اخیر را نیز نقد کند. بنابراین بهتر است کاری کنم که هزینه بیشتری به من تحمیل نشود.

این وضعیت در شرایطی برای شما وجود دارد که نفر اول دوی 100 متر ایران، شرایط اردویی و تمرینی متفاوتی دارد. این وضعیت را نتیجه عملکرد خودتان می‌دانید یا تبیعیضی که فدراسیون در رفتارش دارد؟

هر قدر برای حسن تفتیان هزینه کنند، من ناراحت نمی‌شوم. اردوی خارجی، مربی خوب خارجی، مسابقه خوب بین المللی؛ اینها امکاناتی است که در اختیار تفتیان قرار داده اند و من مشکلی ندارم. اما سوال من اینست که چرا نباید شش ماه حقوق مربی من پرداخت نشود؟ این سوال را وقتی از مسوولان فدراسیون می‌پرسم، می‌گویند مربی ات جوان است. آیا این دلیل است؟ من درباره خودم صحبت می‌کنم و مشکلاتی که وجود دارد. در مورد خودم می‌دانم وضعیت اصلا خوب نیست و فدراسیون رسیدگی که لازم است را انجام نمی‌دهد. برای مثال گفته‌اند، برای هر اردو حقوق می‌دهند. الان حدود دو هفته از آخرین اردوی ما می‌گذرد، چرا هیچ پولی نداده‌اند؟

با این شرایط برای قهرمانی آسیا می‌روی؟

نمی‌دانم فدراسیون می‌خواهد با نگاه به کدام عملکرد در مورد من تصمیم بگیرد. من فعلا تمریناتم را ادامه می‌دهم اما نمی‌دانم معیار انتخابشان چیست. قرار بود رکورد ورودی تعیین کنند؛ اما فعلا چیزی نگفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.