مدیر بخش صادرات جیووا اعلام کرد که این شرکت از فدراسیون فوتبال ایران شکایت کرده و غرامت دومیلیون یورویی در انتظار این فدراسیون است.

لباس‌های آدیداس که تیم ملی ایران می پوشد تقلبی و زیرپیراهنی است

به گزارش قدس آنلاین، سعید یحیایی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص ماجرای قرارداد بین شرکت جیووا با فدراسیون فوتبال که از سوی طرف قرارداد ایرانی (فدراسیون فوتبال) درخواست فسخ قرارداد شده، اظهار داشت: در ایران مدت‌هاست به‌دنبال این اتفاق هستند و فکر می‌کنم چنین کارهایی در ایران همیشه چند ماه طول می‌کشد. هنوز اتفاقی در این خصوص رخ نداده است.

یا تأمین لباس همه تیم‌ها یا هیچ تیمی
وی درباره اینکه مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال اخیراً اعلام کرده این فدراسیون به‌دنبال امضای قرارداد جدید با شرکت جیوواست تا به‌جز تیم ملی بزرگسالان که قرار شده لباس‌های آن از شرکت آدیداس تأمین شود سایر تیم‌ها تحت پوشش این شرکت ایتالیایی باشد، گفت: فکر نمی‌کنم این پیشنهاد قبول شود. شرکت جیووا یا لباس همه تیم‌ها را تأمین می‌کند یا هیچ تیمی. ضمن اینکه پیراهن‌هایی که قرار بود ما به تیم ملی بدهیم، از لباس‌های آدیداسی که تیم ملی می‌پوشد قشنگ‌تر و بهتر بود. جنس پارچه لباس‌های جیووا همان جنس لباس‌های آدیداس است و طرح آن را هم قرار بود خود فدراسیون انتخاب کند.

جیووا تا آخر شکایت خود می‌ایستد
یحیایی که مدیر بخش صادرات شرکت جیووا در ایتالیاست در مورد اینکه وضعیت قرارداد و همکاری این شرکت با فدراسیون فوتبال ایران به چه‌شکل است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دادگاه در جریان است و ما منتظر نامه قضاوت دادگاه هستیم. به دادگاه ورزشی در سوئیس شکایت کردیم و تاکنون 30، 40 هزار یورو هم هزینه دادگاه شده و شرکت جیووا اعلام کرده تا آخر پای این شکایت می‌ایستد. در حالی که شرکت تاکنون دو کانتینر لباس به فدراسیون فوتبال ایران داده که گویا بیشتر این لباس‌ها در گمرک مانده و شرکت به تعهد خود عمل کرده است، اما فدراسیون ایران به تعهد خود عمل نکرد. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال از نظر حیثیتی لطمه بزرگی به شرکت جیووا زده و پیش‌بینی من این است که دادگاه بالای دو میلیون یورو غرامت تعیین می‌کند (دو میلیون یورو به‌قیمت روز بازار ارز، 8 میلیارد و 308 میلیون تومان می‌شود).

مسئولان فدراسیون انگار تاکنون دادگاه نرفته‌اند
این مدیر ایرانی که می‌گوید 40 سال است در اروپا فعالیت می‌کند و 37 سال در رابطه با فوتبال فعالیت کرده، افزود: غرامت دو میلیون یورویی موضوعی است که از سوی دادگاه تعیین می‌شود و اگر دادگاه این مسئله را به فدراسیون بین‌المللی (فیفا) اعلام کند، پول فدراسیون فوتبال را نگه می‌دارند تا به شرکت جیووا بدهند، دقیقاً مثل بازیکنی که اگر پولش را ندهند، فدراسیون پول بازیکن را پرداخت می‌کند. منتظر تصمیم دادگاه هستیم که احتمالاً به‌زودی گرفته خواهد شد. دادگاه نیاز به زمان دارد تا مسائل را بررسی کرده و شاید در ایران چنین مسائلی را ساده بگیرند، اما در اروپا این‌طور نیست. به‌نظرم مسئولان فدراسیون فوتبال که اکنون درگیر این مسئله هستند، تا به حال دادگاه نرفته‌ و شکایت نکرده‌اند که آن‌قدر ساده به قضیه نگاه می‌کنند.

برخی اطلاعات بین‌المللی ندارند و نمی‌دانند چه‌اتفاقی قرار است رخ دهد
وی تأکید کرد: می‌دانم یکی دو آقای مهربانی که دل‌شان به حال پول مملکت می‌سوزد، سعی و کوشش می‌کنند که این قضیه فیصله پیدا کند، اما برخی که اطلاعات بین‌المللی ندارند، نمی‌دانند چه‌اتفاقی قرار است رخ بدهد.

فقط آبدارچی فدراسیون درباره لباس‌ها نظر نداد
یحیایی در پاسخ به این سؤال که فدراسیون فوتبال مدعی شده 14، 15 مورد ایراد از لباس‌های جیووا گرفته و به همین دلیل درخواست فسخ قرارداد داشته است، گفت: این ایرادهایی که می‌گویند، ایراد نیست. به‌شخصه 12 نمونه از لباس‌های جیووا را برای تیم ملی به ایران آوردم. انواع طرح‌ها، رنگ، پارچه و دوخت را نشان دادیم و مسئولان فدراسیون گفتند همه اینها خوب است، اما در نهایت سه نمونه را پسندیدند. آقای تاج و ساکت نظر خود را دادند. به‌جز این دو خیلی‌های دیگر درباره لباس نظر دادند که من در آن جلسه خجالت کشیدم، چون فقط آبدارچی فدراسیون برای نظر دادن نیامد. در حالی که من طرح‌های امضاشده فدراسیون را آورده بودم و دو ماه پس از تأیید نهایی از سوی مسئولان فدراسیون نمونه‌ها را آوردیم، دوباره خواستند که رنگ، طرح و... تغییر کند. 15، 16 نفر نظر دادند، انبارچی فدراسیون هم آمد نظر داد، درباره پارچه نظر دادند و ایرادی نتوانستند بگیرند. من از ساعت 10:20 صبح تا 17 بعدازظهر در فدراسیون فوتبال بودم و 15، 16 نفر نظر دادند و ایرادی به لباس‌ها نگرفتند. فقط درباره طرح و خط و خطوط روی لباس گفتند این طرح شبیه لباس استقلال است، آن یکی طرح با لباس پرسپولیس شباهت دارد، طرح دیگری را با لباس تراکتورسازی مقایسه کردند و ایرادهایی که می‌گویند فقط همین‌ها بود.

فدراسیون فوتبال یک قِران هزینه نکرد
«به‌دنبال جلسه با مسئولان فعلی فدراسیون شرکت جیووا nv سه هفته دو کانتینر لباس برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد که موفق نشدند اجناس را از گمرک آزاد کنند.»، مدیر بخش صادرات شرکت جیووا پس از مطرح کردن این مسئله با این سؤال مواجه شد که آیا دلیل استفاده نکردن تیم ملی از لباس‌های جیووا ماندن اجناس در گمرک بوده، گفت: لباس‌های جیووا که تیم ملی آن اوایل پوشیده بود، لباس‌هایی بود که باز هم فدراسیون برای ترخیص آن از گمرک هزینه‌ای نکرد. آقای بردبار، نماینده ما در ایران اجناس را ترخیص کرد و حتی برای پول جابه‌جایی لباس‌ها توسط کامیون هم 6 هزار یورو پرداخت شد که فدراسیون هزینه‌ای پرداخت نکرد. بعد از آن هم گفتند "ما می‌خواهیم جنس‌مان را در منطه آزاد تحویل بگیریم". در حالی که دو کانتینر جنس برای فدراسیون فوتبال ارسال شد، این لباس‌ها هزینه جابه‌جایی و گمرکی داشت، فدراسیون یک قِران هزینه نکرد، از لباس‌ها استفاده کردند، اسم شرکت جیووا را خراب کردند و 100 هزار دلار هم پول نقد گرفتند، چون در قرارداد آمده بود که هر سال این پول به تیم ملی پرداخت شود و همان ماه اول قرارداد فدراسیون این پول را از آقای بردبار دریافت کرد.

قرار بود 6ماهه لباس‌های اختصاصی تیم ملی را با کیفیت آدیداس بدهیم
یحیایی تصریح کرد: من به‌عنوان ایرانی که در اینجا (اروپا) هستم، از این اتفاقات خجالت می‌کشم. ما فوتبالی داریم که لیاقتش جهانی است، اما یک‌سری در فدراسیون فوتبال هم نام تیم ملی ایران، هم نام فدراسیون فوتبال و هم نام ایران را خراب کردند. ایرانی که من خودم را نوکر آن می‌دانم، اما برخی افراد در فدراسیون فوتبال در این قضیه کاری کردند که هم حیثیت شرکت جیووا را بردند و هم حیثیت فوتبال ایران را. ما 200 طرح به فدراسیون فوتبال داده بودیم و قرار بود پس از 6 ماه لباس‌های اختصاصی تیم ملی را با کیفیت لباس‌های آدیداس به فدراسیون بدهیم. برای این طرح‌ها هزینه شد، برای ارسال لباس‌ها هزینه کردیم و فدراسیون یک ریال خرج نکرد و در نهایت چند شخصیت جدید را وارد این قضیه کردند که همه چیز خراب شد. به‌نظرم تاج و ساکت نتوانستند این مسئله را مدیریت کنند و این مسئله در رسانه‌ها نیز جهت‌دهی شد که لباس‌ها برای منیریه است.

زیرپیراهنی را با لوگوی آدیداس استفاده می‌کنند
وی افزود: 210 کشور در دنیا داریم و فکر می‌کنم تنها کشوری که رسانه‌هایش درباره اسپانسر تیم ملی صحبت می‌کنند، ایران است. این اتفاق هم جهت مثبت دارد و هم منفی و به‌نوعی تبلیغات است و اگر تلویزیونی در دنیا بخواهد تبلیغات اسپانسری را کند، پول می‌گیرد! من 37 سال است در فوتبال هستم و واقعاً نمی‌دانم در فوتبال ایران چه‌اتفاقی رخ می‌دهد. مدیرانی که نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند و به کجا برسند. با این حال جیووا هنوز آماده است دوباره همکاری‌اش را با فدراسیون ایران شروع کند. آنها می‌گفتند پیراهن‌های جیووا زیرپیراهنی است و اکنون زیرپیراهنی را که فقط لوگوی آدیداس روی آن خورده، استفاده می‌کنند. لباس‌های تقلبی آدیداس است که مشخص نیست از ترکیه یا دبی خریداری می‌کنند و حاضر نشدند لباس مجانی با کیفیت اصلی آدیداس را بگیرند. داستان همان است که چون جنسی مجانی بوده از آن ایراد گرفتند تا پول بدهند، لباس با کیفیت بد بگیرند و به‌به و چه‌چه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.